View Single Post
Jeg tror ikke ideen din er mer risky enn å bestille hjem til deg selv. Høres egentlig ganske bra ut, men du er avhengig av litt flaks med å unngå nosy naboer, evt. noen som kan finne på å bøffe, så sjekk kassa ofte!

Har selv jobbet som postbud, og det jeg ville gjort hvis jeg var deg var å "utforske" gater du vurderer. I noen gater ville en ny postkasse se veldig rart ut (i en oversiktlig gate der man lett ser hvilken kasse som tilhører hvilket hus), men f.eks i en svær rotete gate med masse postkassestativer og noen kasser her og der foran dørene, ville ingen reagere (isåfall ville nok det være naboer og ikke postmannen).

For all del, ikke skriv opp noe husnummer på kassa. Da vil de som bor i det huset lage oppstyr, og de som ikke bor der reagere siden dette huset ikke finnes, og sikkert rapportere det. Så det du gjør er å sette opp en kasse uten noe nummer, bare med et fake navn på. Adressa du oppgir til de som sender til deg, kan gjerne inneholde et nummer, f.eks nummeret til en av kassene på samme stativ som du setter kassa di opp på. Postmannen tenker sannsynligvis at det er en hybelboer eller lignende, og legger pakken i kassa di og ikke til den vanlige kassen til nummer x. Det du risikerer med å finne på et nummer og som da kommer på pakka er at postmannen sier "Hæ, nummer 42 det finnes jo ikke? Kjenner ikke det navnet heller, legger den i omadressing jeg" før han i det hele tatt tar med seg pakka ut på ruta.

Helt vanlig at f.eks Roseveien 24 med navnet Hansen henger på stativet, og at det kommer et brev til Roseveien 24 med navnet Al-Khalif Qudrakhalifeshan-Hussein Mohammad, og at de har en egen kasse ved siden av. Ville plukket et fint utenlandsk navn og la postmannen tro du er en hybelboer :P

Men ja, dette er jo en plan hvis du har litt noia og vil være ekstra sikker, men som de andre sier så skal det vel litt til for å bli busta.
Sist endret av Kiwiflip; 2. september 2009 kl. 23:06.