View Single Post
Sitat av laksen Vis innlegg
Nei men jeg er i min fulle rett til å ikke kjøpe det hvis pris ikke samsvarer med den verdien jeg oppfatter den har. Da er alternativet enten fildeling eller å ikke bruke produktet ditt. Samtidig som jeg ikke har rett til å sette prisen selv så har jeg muligheten til å skaffe det på andre måter (merk: om enn ulovlig). Du kan da spørre deg selv hva du er best tjent med av å prøve å forhindre piratkopiering eller å prøve å få folk til å betale for produktet i første omgang ved å tilby et så godt produkt som mulig til en pris folk faktiskt er villig til å betale.
Vis hele sitatet...
Nå har det seg jo slik at det KOSTER å lage noe og da. Adobe har utgifter som må betales, det må lages oppdateringer (de må "forhåndsbetales" via salget på programmet, ettersom det er verre å ta betalt for en oppdatering), de må betale vaktmesteren som rydder på kontoret, de må betale strøm/internettregningene sine, samt mye annet. Jeg sier ikke at Adobe har kun ett produkt, slik at de må basere seg på dette. Men om dem bruker dekningsbidragsmetoden fornuftig, så gjør dem det slik.

Og forresten så er Photoshop noe av det dyreste programmet som "hobby-redigerere" bruker.

Men som sagt så kunne kanskje Adobe presset sin egen pris litt, men dette er noe dem ikke gjør, ettersom dem vet at produktet er så bra at prisen kan holdes skyhøy!
Sist endret av Grimdoc; 31. august 2009 kl. 21:14.