Tråd: Søvnparalyse
View Single Post
JaneDoe's Avatar
Trådstarter
301
Sitat av AndaRockaz Vis innlegg
Så søvnparalyse er noe du får og ikke kan styre slik som Lucid Dreaming, og det er som oftest skummelt/ekkelt?
Har hatt dette et par ganger, får det som oftest når jeg har feber. Husker jeg våknet opp og mamma sto innpå rommet og spurte om jeg var sulten, jeg hylte lød og sparket og grein bare fordi hun tilbød meg noe å spise, ser nok litt dumt ut når en 15 åring sutrer over dette når morra de kommer inn, men jeg fikk helt panic og tok av helt.
Har også hatt de snurregreiene over senga, har aldri vært noe mønster når jeg får dette, og har heller ikke tenkt noe over det. Prøver å få til lucid dreaming nå både fordi det høres deilig ut og fordi jeg sliter med å sove.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke noen som helst mulighet til å styre det ved å si at "når jeg sovner nå så har jeg lyst til å få søvnparalyse". Jeg har forsøkt det utallige ganger før jeg skal sove ved å ligge stille å konsentrere meg om å oppleve dette igjen. Men det skjer aldri når jeg tenker at jeg vil oppleve det. Men det skjer gjerne når jeg når et visst stadie av søvnen. De gangene jeg klarer å være nogenlunde bevisst på et visst innsovningsstadie så kan jeg "be" om å komme i søvnparalyse. Men det er uhyre sjelden dette skjer. Har opplevd kun et par-tre ganger at jeg bevisst har "valgt" å komme i en søvnparalyse. Ikke husker jeg eksakt hva som er kjennetegnet når jeg kan be om dette heller, men det er en viss tilstand som opptrer som gjør at jeg kan få til dette. Har ikke opplevd søvnparalyse på en god stund nå -sikkert mye på grunn av at jeg sover mye mindre enn jeg pleide å gjøre. Sover aldri på dagtid lenger, og det var da dette gjerne skjedde. Men jeg håper å få oppleve det igjen. Det er overhodet ikke skummelt, kun visse deler som kan være litt ubehagelig. Jeg syns det er mer spennende enn skummelt.