View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av sofa Vis innlegg
Man kan jo ikke tenke sånn, din nisse. Vi har ikke noe annet valg enn å tro på våre politikere. Følger de ikke opp løftene sine må vi stille dem til veggs og be om en forklaring.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke tenke sånn? Det er jo sant. Personlig kommer jeg enten til å drite i hele valgstyret, eller kaste terning på valgdagen. For det første forsvinner min stemme i alle de andre, for det andre er det ingen partier jeg er enig med (eller som er enig med meg,) og for det tredje er det som sagt omtrent 105% sjanse for at de som kommer til makten driter på de aller fleste av sine egne "hjertesaker," let alone valgløftene...

Vi har også plenty av valg: blant annet kan vi stifte vårt eget parti, selv om det er smale sjanser for å vinne fram med dette. Når det gjelder det å "stille dem til veggs" og be om forklaringer har vel dette også heller lite for seg.

Kanskje noen burde gjøre valgløfter legalt bindende, så ville i hvert fall politikerne passet litt mer på å bare love ting de holder, og valgkampen ville bli mer enn en lyv-til-du-sprekker-konkurranse.
Sist endret av robhol; 29. august 2009 kl. 17:41.