View Single Post
Sitat av Skeid Vis innlegg
Vigrid er jo kjent for å være harde på propagandaen, og de som har lettest for å bite på slik propaganda er nettopp ungdomer.
...
Samtidig burde de ekstrem kommunistiske partiene også holde seg unna slike debatter
...
Vis hele sitatet...
På en måte er jeg enig med deg. Samtidig er jeg litt skremt over tanken på at noen - eksempelvis du - skal bestemme hvilke religiøse og politiske signaler jeg skal kunne eksponeres for.

Nå er ikke jeg akkurat ungdom lenger, og forhåpentligvis utstyrt med et kritisk blikk og litt sunn fornuft. Så det er få ekstreme miljøer jeg finner tiltrekkende i utgangspunktet. Jeg kjenner Vigrid kun av omtale i media, og jeg tror ikke på Odin eller rendyrking av noen hvit rase. Jeg er ikke så ekstremt kommunistisk heller, for den saks skyld.

Men å nekte noen å delta i en debatt fordi man ikke liker budskapet, blir for meg antidemokratisk. Jeg er i så måte enig med trådstarter.

I det offentlige rom har vi lover og regler på hva som kan debatteres. Hvis man begynner å uttrykke rasisme og lignende, bryter man loven. Så hvis de som debatterer klarer å fremme saken sin uten å bryte loven, så mener jeg de burde få lov.