View Single Post
Som noen kanskje har fått med seg, så stiller nå Vigrid valg, ihvertfall i Buskerud, hvor de har samlet nok underskrifter til å stille til valg. Og maken til styggedom og barnsligheter fra mange av de partiene og/eller interesse organisasjonene som er på venstre siden gjør meg kvalm.

Organisasjoner som SOS Rasisme, som jeg faktisk trodde jeg kunne ta seriøst, har vist seg å være direkte barnslige. Det er også etter min mening ren diskriminering av politiske meninger det de holder på med. Og ikke nok med dette, de sprer i tillegg løgner, noe de anklager Vigrid for å gjøre også. Og Vigrid er vel ikke de største til å stole på, men hvorfor i alle dager skal SOS rasisme degradere seg til et slikt nivå? De driter jo totalt på leggene sine, og tilbyr ingen form for kilder.
SOS Rasismes facebook gruppe:http://www.facebook.com/home.php?ref...d=115167548566

Teksten på deres facebook gruppe:
For første gang på mange år stiller norske nazister liste til Stortingsvalget. I Buskerud har Vigrid på tvilsomt vis samlet inn 500 underskrifter for å kunne stille til valg.

Vigrid er i dag en åpent nazistisk organisasjon og ble ble grunnlagt av Tore Wilhelm Tvedt i 1998. Tvedt påstår at han fikk et kall fra guden Odin, og at hans misjon på jorda er å redde den hvite rase.

I begynnelsen nektet Tvedt for at de var nazister, og hevdet at de bare var et religiøst samfunn. De siste årene har imidlertid propagandaen glidd over i åpen støtte til Hitler og nazismen. Personer helt ned i ungdomsskolealder har blitt tatt opp gjennom dåps- og konfirmasjonsseremonier.

Vigrid har ingen mulighet til å få nok stemmer til å komme inn på Stortinget. Det er sannsynligvis heller ikke målet, for bare det å stille liste vil gi de mye oppmerksomhet og mulighet til å rekruttere
flere ungdommer.
Derfor er det viktig at disse ekstreme rasistene og nazistene ikke får slippe til i skoledebatter eller andre arenaer der de kan spre sitt hat.

Vi må aldri la nazistene få kamuflere seg som en hvilken som helst politisk ideologi. Nazismen er vold og trusler satt i system, en menneskefiendtlig bevegelse med etnisk rensning som eneste virkelige
mål.

Derfor oppfordrer SOS Rasisme alle i Buskerud til å ta avstand fra Vigrid og sørge for at de ikke får forsøple valgkampen.
Vis hele sitatet...
Jeg har i teksten over tatt meg frihet til å markere områder av teksten der de kommer med mer eller mindre grunnløse påstander. (les: uten kilder)
Dersom det bare er meg som ikke har gjort god nok research, og dere finner det som står der, så må dere gjerne komme med dette, og jeg tar full retrett på at det ikke er kilder på det.

Men SOS Rasisme slutter ikke sine ytringer der, ihvertfall ikke grunnlegger av gruppen, og profilerte RV politiker: Jon Trygve Bergsåker.

Å gå i debatt mot Vigrid er det samme som å legitimere meningene deres og si at de har en plass i den norske samfunnsdebatten. Dette gjelder uansett hvor mye man måtte si imot de.

All erfaring viser at nazistene øker rekrutteringen sin når de får lov til å spre hatet sitt. Jeg tviler ikke på at Thorgrim Bredesen kommer til å bli knust av de andre partiene, men det vil uansett være en liten håndfull som vil synes at Vigrid høres ut som noe for de. Det er skummelt nok i seg selv, det trengtes tross alt ikke mer enn to nazister for å drepe Benjamin Hermansen i 2001.

Jon Trygve
SOS Rasisme
Vis hele sitatet...
Dette er helt latterlig å komme med. Dersom man diskuterer med Vigrid, så legitimerer man deres meninger? I hvilken verden sier SV at FrP sin innvandrings politikk er en "ok" politikk? Det gjør de ikke, og de viser dette på en moden måte - ved å si imot, og vise at de står for noe annet. Det er også merkverdig påstandene om at nazismen kommer til å øke i rekruttering bare de er med i en diskusjon. Undersøkelser fra tyskland, der tegning av hakekors, og enhver relasjon til nazismen er ulovlig, viser rekrutteringen ikke kommer an på hvor sterkt de står i den offentlige debatten. Kilde:http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...p?artid=571005

Og i mitt korstog mot SOS Rasisme, ihvertfall drammens distriktet stopper ikke der. Et kjapt google søk ga meg denne artikkelen: http://pub.tv2.no/nettavisen/innenri...cle1313545.ece
Jeg synes det er hårreisende at en politiker som vil bli tatt seriøst henger ut en elev slik. Han ber jo om at gutten skal få bank av de flerkulturelle på denne skolen, og får han et enda sterkere hat. Hvordan det gikk med eleven vet jeg ikke. Men jeg kjenner mange som går på Åssiden VGS, og vet godt at det ikke er noe nytt at dersom minoritets elever får vite at noen er rasister, så får de mest sannsynlig bank.

Og til de som nå sitter der og tror jeg er en rasist uten like; vær så snill, spar meg. Jeg er imot Vigrid, og alt de står for, men jeg er sterk tilhenger av demokratiet og ytringsfrihet. Som Voltair en gang sa, bare på fransk: "
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it."

Så mitt spørsmål til dere er: bør Vigrid få delta i skoledebatter? Er SOS Rasisme like korttenkte som rasister slik de holder på (nå)?