View Single Post
Jeg har sannsynligvis vært deprimert i mange år, der noen perioder har vært tyngre, mens andre perioder har vært mye lettere. Jeg er fullt klar over at hasj kan ha en svært negativ effekt når man er deprimert, og har derfor unngått det når jeg har vært langt nede. Problemet er bare at jeg ikke alltid har forstått hvordan jeg har hatt det fordi jeg har holdt meg svært opptatt med skole, jobb og fritidsinteresser. Denne sommeren, og forøvrig det siste halvet året har jeg drukket alkohol svært ofte, gjerne mellom 3, 4 og 5 ganger hver uke. Jeg har stort sett blitt full. I tillegg røykte en venn og jeg mye grønt i en 3 ukers periode. Den siste gangen jeg røykte noe, var for to uker siden på en fest. Nå har jeg en kraftig nedtur, sannsynligvis en blanding av angst og depresjon. Jeg orker veldig lite og synes det er skummelt f.eks å hente posten. Det jeg lurer på er hvor lenge den negative psykiske effekten av hasj varer, eller om jeg heller burde skylde på et halvt år med det man kan kalle alkoholmisbruk for hvordan jeg føler meg nå. Jeg kaldsvetter, er svimmel, sliten selv om jeg har sovet ni timer og generelt utilpass. Kan forøvrig nevne at jeg har valgt å kutte ut alle rusmidler en god stund framover. Er det mulig å si om kaldsvettingen etc vil gå bort snart, og om det har mer med min psykiske tilstand å gjøre enn rusforbruket mitt, eller om årsaken er mer sammensatt? Kan også nevne at jeg brukte morfinlignende stoffer for to uker siden ( i små mengder).

Dette ble litt rotete, men håper noen kan gi meg noen svar.