View Single Post
kjedelig streiting
Hadde selv ett liknende problem, og skrev et greit brev til politiet om min tidligere situasjon som pothead, og dagens situasjon da jeg hadde stoppa. Tok vel ca 2mnd etter dette før jeg ble godkjent.
Vil som slashdot sier anbefale deg å klage. Skulle de etter en klage nekte deg det igjen med samme grunn, anbefaler jeg deg å ta kontakt med en advokat og prøve å vise dem til de paragrafene som sier at dobbeltstraff ikke er lov i Norge. Uten at jeg har noe juridisk som backer med opp her.

Synes dog dette er en passe idiotisk ting å gjøre. Det er ingenting som sier at du kommer til å kjøre i rusa tilstand selv om man har blitt tatt for x stoffer ett par ganger. Hadde politiet gjort det samma mot alle som ble huka inn for fyll og slossing i helgene hadde det vært greit, men dette oser dobbelt moral og en "skjult" dobbelstraff herifra til månen. (Ja jeg vet at de nekta en person som drakk litt mye lappen av samme grunn)

Ser bl. annet de har begynt å sette det ved siden av "Du kan ikke bli politi" "Reise til USA" "Du kommer til å ende opp som en heroinist" når det gjelder konsekvenser for bruk av ulovlige stoffer.

Det er heller ikke dårlig at man kan risikere å miste lappen man allerede har av samme grunn. Sender bra signaler at man risikerer å miste lappen samme om man sitter med jointen i kjeften mens man kjører i 100 med vogntoget, eller om man sitter med å en joint i stua og slapper av en fredags kveld...
Sist endret av legalize_it; 25. august 2009 kl. 21:11.