View Single Post
Sitat av slashdot Vis innlegg
Eit styre som ikkje skal påtvinge nokon noko er ikkje eit styre; det er anarki. Totalt anarki er einaste styresettet eg kan sjå for meg ikkje påtvingar nokon noko.
Vis hele sitatet...
I liberalisme er det er kun overgrep, eller initiering av tvang, som staten ikke kan gjøre. Når noen først har krenket noens rettigheter står staten fritt til å tvinge dem til straff.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Eg eig vitterlig mitt eige liv. Eg står fritt til å bestemme kva eg vil bruke det på, og kva eg vil bruke lønnsinntekta mi på. At din billige retorikk prøver å rive vekk det bryr meg midt i ræva. Eg gidd ikkje diskutere på premisser som er så langt i fra det eg ser på som realitet. Det blir berre semantikkdiskusjon...
Vis hele sitatet...
For å kunne eie noe må du kunne gjøre med det som du vil såfrremt det ikke krenker andres rettigheter, nei? Dine penger er en direkte representant for den delen av ditt liv som gikk med på å opparbeide deg det, nei? Hvis begge de to er sanne kan du ikke komme unna at du ikke eier ditt eget liv, med mindre du forlater logikk og tillater selvmotsigenhet.

Og om du kunne skille mellom retorikk og logisk denotasjon hadde det vært hyggelig.
Sist endret av Akhkharu; 24. august 2009 kl. 23:35.