View Single Post
Sitat av Rottegift Vis innlegg
ManUnited4Ever:
Hvis jeg var arbeidsgiver ville jeg visst om de jeg ansatte var fotballfans, for å luke ut de som potensielt står og maser på jobb om alt annet enn det de skal jobbe med i arbeidstiden. En heroinist er da tross alt så desp etter sine skudd at personen ville gjort alt for å beholde jobben for å tjene nok penger til det så jeg hadde tatt en heroinist over en fotballfan any day!

Det er x-hundrede-og-leifti grunner til at folk setter et skudd, den mest populære grunnen er nok at man allerede er hekta fra snorting/røyking. Ingen rusbruk kan settes i et så svart/hvitt perspektiv som du prøver å sette det i. Og hva faen vet du om noen andre sin psyke på basis av deres rusbruk? Hvert eneste menneske som trakker på jorden har dårlige tider, og hvert eneste menneske kan ende opp i en jævla dårlig situasjon på et eller annet tidspunkt. Det blir for dumt å si at et dårlig valg, med medfølgende konsekvenser, tyder på en komplikasjonspreget psyke. Utsagnet ditt tyder heller på mangel på innsikt.
Vis hele sitatet...
Du vil ikke ha en ansatt som vil gjøre hva som helst for penger. Det er de som underslår penger, raner butikken etter stengetid osv.

Generalisering brukes, spesielt når det er kamp om arbeidsplassene. En kan ikke begynne å sette seg inn i hver eneste arbeidssøkers personlige forhold til rusmidler. Heroinbruk er et stort minus.