View Single Post
Tror nok jeg sier meg helt enig med dem som sier politiet handlet korrekt her. Man kan jo gjerne se på demonstrantene som sivile folk, men med en gang dem setter seg der og forhindrer arbeidet til politiet, så blir dem ikke betraktet som sivile. Da må de fjernes med makt. På filmen kan man se at om de flytter seg og går bort, så løper ikke politiet etter dem med kølle. Som det tidligere ble sagt, så bruker de kølle som en taktikk for å skille demonstrantene.

I tillegg syntes jeg videoen er tatt litt ut av sammenheng. Artikkelen har overskriften "Flytt ere, eller bliv banket" eller noe slik. Det ligger jo så mye bak det at politiet står der å denger. Jeg ser likevel at det kan være lett å se det slik.

Jeg tenker litt slik at dette hadde vi ikke sett i Norge. Mye av årsaken tror jeg at det er en kjent sak at Danmark kjører en litt hardere innvandringspolitikk enn her til lands, noe som kommer til uttrykk denne saken. Men på mange måter tror jeg det er viktig at det kjøres en slik innvandringspolitikk. Ikke missforstå meg, jeg setter stor pris på å bli kjent med nye kulturer, og å bare bli kjent med nye mennesker fra andre land! Grunnen til at jeg syntes innvandringspolitikken burde bli strengere, er at blir den for mild, så gir man uttrykk for at det bare er å komme hit og ta i bruk velferden vi har i landet vårt. Og slike goder, det er det ikke bare ærlige mennesker som ønsker å ta i bruk.

Og det aller dummeste med dette, er at de ærlige innvandrerene som ønsker å tjene penger på ærlig vis, og setter pris på velferdsstaten, de forsvinner litt. For hvem er det som blir omtalt i media? Dem som er uærlige. Og når uærlige innvandrere HELE tiden blir omtalt i media, da skapes det en holdning blandt nordmenn, som ikke gagner noen. Noen som er enige/uenige? Kunne tenke meg å høre Beklager off topic!