View Single Post
Sitat av sofa Vis innlegg
Det har nok noe med at SV er et gjennomført sosialistisk parti. Ikke sosialdemokratisk eller sosialliberalt. SV står for ned med de private og mer skatter, avgifter og reguleringer. Hvis du vil ha noe som helst liberalt, ville jeg holdt meg unna SV. Der SV derimot er enig med deg, er i miljøpolitikken. Men som mye annet, vil SV tvinge denne gjennom, i likhet med det meste på deres dagsorden (Les: Ikke liberalt).



Veldig morsomt hvordan du anbefaler han å stemme Rødt, samtidig som du sier han ikke burde stemme FrP siden de neppe kommer til makten.

Videre skjønner jeg på ingen måte hvorfor han ikke skal stemme på Venstre fordi det er er borgelig parti. Dette er vel en ren personlig mening og ikke noe du burde anbefale noen på bakgrunn av det lille han har fortalt om hva han leter etter i et parti.

Forsåvidt er jeg enig i deg om at man ikke burde velge et parti kun basert på rusmiddelpolitikk, i det minste ikke før dette blir tatt på alvor, noe det ikke blir den dag idag. Selv ser jeg ikke bort fra at jeg i fremtiden vil stemme på et parti som står for oppmykning av narkotikalovgivningen, men da forutsatt at det er en sak partiet tar seriøst og ikke bare noe de sier "hvorfor ikke?" til.
Vis hele sitatet...
Forstår kritikken din. Jeg kunne nok vært litt mer nyansert. For å forklare litt nærmere; borgerlige partier vil nok ikke åpne for en liberal rusmiddelpolitikk. De er heller ikke kjente for å være særlig miljøvennlige.

Verken FrP eller Rødt! ville komme til makten i nærmeste fremtid. Jeg mente da at Rødt! ville ivaretatt hans interesser med miljøpolitikk osv, siden SV aldri får nok innflytelse i en regjering til å gjennomføre sin miljøpolitikk. Rødt! på sin side ville derfor sittet i opposisjon, og kunne laget litt baluba rundt temaet.

Min intensjon er for all del ikke å prøve å få ham til å stemme Rødt!.