View Single Post
Sitat av slashdot Vis innlegg
At det blir brukt mange plasser er knapt nok et argument for at det er ein nyttig plass å begynne - det er maksimalt eit argument for at det er nyttig å ha kjennskap til / kunne om ein skal ha jobb ein plass der C blir nytta IMHO.
Vis hele sitatet...
Å si at jeg har brukt det som et argument er tull, for jeg svarte på det moridin sa.

Det er ikke dumt å starte med et språk hvor du må gjøre alt selv, istedenfor å ta i bruk predefinerte funksjoner.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Og dei fleste språk lar folk oversjå objekter rimelig lenge, inkludert Java. Det er fullt ut mogeleg å skrive prosedyrisk java om du ønsker det. Skilnaden er at OO-språk gjev deg mogelegheita når du groker grunnleggande ting. Det gir ikkje reint prosedyriske språk.
Vis hele sitatet...
Når "alt" i Java er objekter, kommer du vel fort borti et eller flere skulle jeg tro.. eller?

Sitat av slashdot Vis innlegg
Men å begynne på et språk som ikkje støtter OOP er IMHO tåpelig - OOP er mykje brukt, og ekstremt fint å kunne/forstå. Difor lønner det seg å begynne med eit språk som takler slikt, t.d. java
Vis hele sitatet...
Det er ekstremt fint å kunne og forstå, det er jeg helt enig i. Men for å få litt ut av OOP så skal du skrive litt, og dét er det ikke alle som gjør på 1-2-3. Dessuten, kan du alt det grunnleggende er det ikke vanskelig å gå over til et annet språk.