View Single Post
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Milligan Vis innlegg
Kråketær, kall meg snål, men jeg er ikke så veldig fan av dette med "kjøp deg en bok og lær deg!" opplegget som mange driver med. Av egen erfaring (for min del.. sier ikke dette gjelder for deg), lærer jeg mye mer av å se meg ut ett prosjekt jeg har lyst til å gjennomføre, så bare ta fatt på det. Når du står fast, tar du google til hjelp, og eventuelt ett forum eller en IRC kanal.
Selv så har jeg ikke lest en eneste bok om dette, men klarer meg aldeles utmerket allikevel

Det å ha ambisiøse mål er i seg selv ikke så dumt .. så lenge du minner deg selv på at det er vanskelig det du skal gjøre, og at du kommer til å kjøre deg fast mange ganger. For å få en basic innføring i C# (om du har lyst til å prøve det), ville jeg kanskje sett meg ut ett litt lettere prosjekt i første omgang.. og heller jobbet meg oppover.

Hva med å begynne med å lage en kalkulator?

Ellers er msdn en fin side for tips og triks.
Vis hele sitatet...
Jeg er litt enig og litt uenig. Selv jobber jeg med AS3 og da kjører jeg denne metoden: Les boken, gjør det som blir beskrevet i boken. Du lærer lite, sett, det vil variere fra person til person. Men du får en god innføring i enn-hva-det-var du skulle fordype deg i denne gangen.

Så kan du ta i fatt på et prosjekt.