Tråd: Snart valg
View Single Post
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg er ikke en mann av høy utdanning - ei heller kommer jeg til å bli det, så hvorfor skulle jeg like en politikk som baserer seg på amerikanske synspunkt? Jeg liker noen av aspektene ved den amerikanske politikken, men ikke i nærheten av nok til å ville ha det slik i Norge. De vil heller ikke privatisere alt, de vil bare få flere privatskoler, flere private sykehus og tannleger, men de vil fortsatt beholde alle de offentlige. Privatiseringen er vel i hovedsak det som minner mest om USA's politikk, da de vil gi de 'rike' flere fordeler.
Vis hele sitatet...
Amerika har heller ikke privatisert ALT. Hørt om Medicaid og Medicare? Barneskole og.l er også gratis i statene tror jeg. Men college er jeg klar over at koster penger.

- Asylsøkerne får reell beskyttelse selv om de er i Afrika.
Vanskeligere og overvåke hva som skjer i Afrika enn i kommuene våre.

- Asylmottakene fører til flere arbeidsplasser i landet det er i.
De som har kompetansen som kreves for å jobbe på et Norsk asysmottak klarer å skaffe seg jobb i Afrika uansett. Vi skaffer ikke arbeidsplasser som trengs. Dessuten flytter man vel ikke et foretak til et annet kontinent for å skaffe 1000nye arbeidsplasser eller hva det nå blir.

- Det vil koste mindre å bygge, drifte og vedlikeholde asylmottakene i andre land. Lavere fraktkostnader av flyktningene. Mer ressurser til det norske helsevesenet. Mindre skatteutgifter.
Om det er tanken burde man i grunnen bare outsource hele Brønnøysundregisteret mens man er i gang.

- Man kan bygge samarbeidsforhold med andre land, som også ønsker å flytte deler av innvandringen ut av eget land.
Hvorfor skulle Norge ha interesse av å skape sammarbeids forhold med andre land i outsourcing av asylmottak?


"Nordic Asylum fundation, because we just don't like you!"


Jeg missliker ikke FrP av prinsipp men fordi det strider mot sunn fornuft. Om FrP hadde tenkt annerledes og gjort annerledes hadde jeg muligens stemt FrP med valget.
Sist endret av Sio; 5. august 2009 kl. 04:26.