View Single Post
Okay.... I dag var det min tur...!
Kjørte motorsykkel litt rundt om i dag, så drar jeg sykkelen på bakhjulet forbi en bil i 70 sona (hvor det er heltrukket sperrelinje). Bilen legger seg på hjul.... Og jeg trodde kansje det var noen kompisser som ville se om sykkelen gikk noe godt. Så jeg peiste forbi to biler til men bilen hang etter som en klegg...
Plutselig kommer det på blåe blitser på bilen og jeg kjente jeg stivnet helt (jeg har ikke lappen).
Tengte meg om to sekunder før jeg peiste avgårde.... Gikk ikke mer enn 3-4 minutter til snuten var bortevekk...
Det som er saken var at de fikk tak i skiltnummeret, og den er regget på meg.
Jeg kjørte å gjemte sykkelen, og dro hjem. en stund etter står politiet på døra.
De ville vite ang motorsykkelen min. Jeg sa jeg hadde lånt den bort til en kompiss, men ville ikke si hvem det var før jeg har konfrontert han.
De ba meg ringe han umiddelbart å gi beskjed om at han skulle melde seg, og at det ville bli opprettet sak.
Siden jeg har kjørt og ingen andre, kommer jeg selfølgelig til å nekte å si hvem som har "lånt" sykkelen min.
I norge er vel man uskyldig til det motsatte er bevist....?
Selv om de har sterke mistanker mot meg kan de vel ikke bevise noe?
Og kan det skje noe med meg? miste lappen? bot for å ikke sammarbeide med politiet?
Noen som har vert borti lignende situasjoner?