View Single Post
Jeg har ikke lest hele innlegget, men jeg selv er vel det mange kaller oppegående ungdom i din alder. Jeg har prøvd hasj en gang med en kamerat. Hasj var på en måte rolig fylla, men vanskelig å beskrive. Jeg har i etterkant ikke tenkt spesielt over det - annet enn at jeg skal prøve det igjen en eller annen gang, men det er ikke noe behov, og skal vente en god stund til før det skjer igjen. Hvorfor? Fordi jeg ikke trenger denne rusen ofte, og det er moro innimellom. Tusenfryd er ikke like gøy om man er der hver helg.

Derimot har han jeg røyket med startet å røyke oftere, og røyker nå nesten hver helg. Han er ikke spesielt interessert i skolen, men tjener mer på sin deltids jobb enn hva lærerne på skolen har i årslønn. Og jeg må si at jeg er urolig for han og de andre som har begynt å røyke oftere og oftere. Selvom de sier de har kontroll. (legger inn at han tjener mye rett og slett fordi etter min erfaring, så har de ungdommene med høy lønn en veldig høy arrogansefaktor)

Så jeg ville foreslå at du tester deg selv litt. Er det et rusmiddel du bruker ofte? Snus, røyk, alkohol? Prøv å være uten disse, og se om du får "problemer" med dette, eller om det går helt fint uten. Og dersom du har selvdisiplin nok til å kunne holde deg unna hasj i en periode, og så røyke for kos, så synes jeg du kan prøve. Men dersom du generelt sett har slapp holdning, og bare gir faen i livet, så hold deg langt unna.
Sist endret av Xasma; 1. august 2009 kl. 17:11.