View Single Post
Ok, jeg ser jeg tok kansje litt hardt i.
Men for å utdype mine argumenter.

1: Normalt for familiefar å røyke en joint på etter jobb; dette er litt dårlig formulert metafor.
Poenget var at bruken av cannabis er så utbredt, så uansett familiefar/mor osv osv er det blitt mer eller mindre "normalt" å konsumere cannabis.
Bruken har eksplodert i forhold til andre narkotiske stoffer.

2: Du sier at cannabis er ulovelig, men ikke kom å fortell meg at du aldri har pratet i mobilen mens du kjører bil.
Dette vil medføre en skyhøy bot, å i verstefall en prikk på setefikatet.
På besittelse eller bruk av cannabis kan du regne me nestn samme bot der den kan varriere fra 1500 til enkelte tilfeller der den har vært oppe i 5000kr. (Kansje enkelte har fått mer, men varrierer på kvantitet å politi/advokat i de forskellige politidistriktene, det har også litt å si hvor høy inntekt du har osv)

3: Vi støtter det illegale marked.
Ok, her ser jeg du ikke har gjort research.
I det illegale markede varrierer priser (litt off topic, men vil bare utdype) med tanke på rissiko.
Cannabis i det illegale markede, samt plasser det er lovelig, er cannabis gram for gram er mer verdt en Gull, som er en av faktorene som gjør slik at den norske stat er uintressert i å legalisere.

Jens Stoltenberg har persjonlig sagt at han ikke vil diskutere legalisering pga hans junkie søster.
Noe som jeg ser på som fashisme.

Alle som er intressert i å prøve cannabis samt andre psykoaktive stoffer anbefales på det STERKESTE til å gjøre grunding research, så ja jeg er enig med deg rundt det pungtet.

Cannabis har igjennom tiden blitt ulovelig, for så å bli lovelig, for så å bli ulovelig igjen av forskellige grunner!?

Før jeg selv begynte, så hadde jeg mer eller mindre samme formening om cannabis som du har.
Men etter en stund med mye bruk, har jeg fått en god forståelse samt respekt for cannabis.
Alikevel mener jeg at når du bruker dine røykende kompiser med økonomiske problemer som et eksempel, så blir det litt blost i mine øyne værtfall.

For som jeg sier, et normalt oppegående menneske har kontroll på hva som er rett å hva som er galt, i det eksempelet "ok jeg har 3000kr å klare meg på denne månten, ok da bruker jeg 1200, så kjøper jeg mat for resten.
Siden cannabis ikke har noen dokumenterte avhengihets skapende stoffer, så synes jeg kompisene dine bør stikke fingere i jorda å prøve å tenke realistisk, å da tenker jeg på konsum vs økonomi.

Selv om jeg røyker cannabis dagelig har jeg ikke pengeproblemer, å blir det slik at jeg plutselig ser at økonomien ikke lengere strekker til, så er det naturlig for meg i hvertfall, å la cannabisen ligge å prioritere andre nødvendige ting.

Ja denne tankegangen varrierer selvfølgelig fra persjon til persjon.

Men jeg var bare ute etter å understreke at

All erfaring er god erfaring på godt å vondt


Må igjen beklage før å gå litt hardt ut, men hvem vet, kansje det er en bivirkning av cannabisen

Sitat av humletussa Vis innlegg
Og når du trekker ned, så kan du se for deg bildet av kamelbæsjen som kan være iblandet hasjen og hvor den har vært på sin ferd fra den ble laget til du sitter og smatter på den.
Lykke til
Vis hele sitatet...
Soap Bar er det du tenker på.
Ikke like utbrett i norge som i fks Storbritania.

Men er man litt kjent me hvordan hasj ser ut, så kan man se hvor mange gang hasjen har blitt malt opp for så å bli presset.
Dette KAN hjelpe en å se om du blir buffet med kamelbæsj eller ikke
Sist endret av Themosthigh; 1. august 2009 kl. 16:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.