View Single Post
Trådstarter
4
Sitat av c0k3 Vis innlegg
Oppfordrer jeg til å bruke alle pengene på pils? Når du har kompiser som skylder flere titallstusen kroner grunnet hasj er ikke det et dårlig argument. Om du digger det eller ikke har ingenting å si, poenget er at du trenger ikke utsette deg selv for det, det er ikke nødvendig. Jeg ville sagt det samme om å snuse. En snusboks koster mindre enn en kveld på byen, men det er fortsatt en økonomisk utgift som koster endel penger i det lange løp, og som gir lite tilbake. Sett bort fra velvære i øyeblikket.

Skeptfisk, mener du virkelig at det er smart å oppfordre andre til å røyke? For å ta de tungtveiende argumentene, drit i om det er farlig eller ikke, det har ingenting å si. Vi utsetter oss selv for verre problemer i løpet av en kjøretur enn du gjør på å røyke en rev. Men faktumet er at det er ULOVLIG! Ifølge norsk lov er det faktisk ikke lov, du kan bli straffet for det og du kan få det på rullebladet ditt. Derfor er det ikke smart å gjøre, uavhengig om loven er for streng eller ikke.

Legg de personlige følelsene tilside, og gi gutten en objektiv vurdering. Han spør om han bør starte med hasj, da bør man si nei. Det er nok av problemer i forhold til hasj at det ikke er verdt å ta sjansen, i hvert fall om du har et valg. Hva folk gjør legger jeg meg sjelden oppi, men når han spør om en vurdering sier jeg at det smarteste han kan gjøre er å ikke begynne. Og selv om du digger hasj er faktisk det smarteste å ikke gjøre det.
Vis hele sitatet...
Nei, eller jo. Jeg spurte forsåvidt om jeg burde prøve, i forhold til hvordan mine familiemedlemmer har opplevd hasjrusen og medfølgene problemer. Men jeg la egentlig mest vekt på hvordan det er i mitt tilfelle.
Ikke om jeg skulle prøve eller ikke, merker nå at jeg burde beskrevet det bedre i førsteposten.
Jeg føler forøvrig ikke at noen i denne tråden har _OPPFORDRET_ til bruk. Noe som er i mot reglene på forumet, og loven for den saks skyld.

Men det du sier om at jeg ikke burde prøve det, og i hvertfall ikke hvis jeg har et valg. Alle har et valg, og alle som har prøvd har hatt et valg. Så det er ikke noe spessielt i mitt tilfelle. (ikke noe personlig angrep mot noen)

Det jeg la hovedvekt på med spøsmålene mine var altså om jeg var ekstra utsatt for psykiske plager, med tanke på genene til mine familemedlemmer, og at jeg mest sansynlig har de samme genene. Noe jeg brude påpekt bedre.

(Og venligst ikke gjør om denne tråden til en cannabis vs alkohol debatt)