View Single Post
Sitat av skeptfisk Vis innlegg
så du sier at man ikke burde røyke fordi det koster penger? da kan du egentlig likesågodt fraråde folk å drikke alkohol også. vet du hvor mye penger som går på en lørdags kveld på byen? hvis ja. syns ikke du det er dyrt som faen! jeg bruker mye mindre penger på å fyre èn hel helg med venner i motsetning til 1 kveld på byen sammen med alkohol og venner

det var det dårligste argumentet jeg noengang har hørt!
Vis hele sitatet...
Oppfordrer jeg til å bruke alle pengene på pils? Når du har kompiser som skylder flere titallstusen kroner grunnet hasj er ikke det et dårlig argument. Om du digger det eller ikke har ingenting å si, poenget er at du trenger ikke utsette deg selv for det, det er ikke nødvendig. Jeg ville sagt det samme om å snuse. En snusboks koster mindre enn en kveld på byen, men det er fortsatt en økonomisk utgift som koster endel penger i det lange løp, og som gir lite tilbake. Sett bort fra velvære i øyeblikket.

Skeptfisk, mener du virkelig at det er smart å oppfordre andre til å røyke? For å ta de tungtveiende argumentene, drit i om det er farlig eller ikke, det har ingenting å si. Vi utsetter oss selv for verre problemer i løpet av en kjøretur enn du gjør på å røyke en rev. Men faktumet er at det er ULOVLIG! Ifølge norsk lov er det faktisk ikke lov, du kan bli straffet for det og du kan få det på rullebladet ditt. Derfor er det ikke smart å gjøre, uavhengig om loven er for streng eller ikke.

Legg de personlige følelsene tilside, og gi gutten en objektiv vurdering. Han spør om han bør starte med hasj, da bør man si nei. Det er nok av problemer i forhold til hasj at det ikke er verdt å ta sjansen, i hvert fall om du har et valg. Hva folk gjør legger jeg meg sjelden oppi, men når han spør om en vurdering sier jeg at det smarteste han kan gjøre er å ikke begynne. Og selv om du digger hasj er faktisk det smarteste å ikke gjøre det.
Sist endret av c0k3; 1. august 2009 kl. 12:33.