Tråd: Snart valg
View Single Post
Jeg syntes det er fryktelig synd at så mange nordmenn her i landet anser andre nordmenn som enkle, dumme og blottet for samfunnsengasjement. Jeg kommer til å stemme FRP på grunn av at jeg er lei av dette fantastisk store byrokratiet vi lever i. Jeg vil bestemme over mitt eget liv, og er villig til å betale mer for å kunne gjøre dette.

Bestefar kjempet for dette landet med blod, og falt. Nå er det min tur å kjempe for dette landet. Forhåpentligvis ikke med blod, men med svette og muskler for å bygge opp industrien og infrastrukturen. Men det går ikke an å gjøre med en sosialistisk regjering som ikke legger til rette for dette.

Jeg er lei av å høre om tragiske bilulykker der ærlige hardtarbeidende mennesker mister livet fordi veien ikke er brei nok og ikke sikker nok. Gjerne i en gammel bil uten nødvendig sikkerhet fordi familien har rett og slett ikke råd til å kjøpe en sikrere og nyere bil pga avgiftene.

Jeg er lei av å høre om asylsøkere som kommer inn via svinesund uten ID, og står neste dag i Oslos gater og selger narkotika. Jeg er lei av mennesker fra u-land med et totalt forvridd menneskesyn får vandre fritt og utføre kriminalitet. Det er et kjent faktum at disse menneskene som er en minoritet, står for majoriteten av kriminalitet her i landet.

Jeg har ingen ting mot innvandrere og asylsøkere som retter seg etter gjeldene lover, normer og regler. Har man en legitim grunn til å være her, skal jeg stå klar for å hjelpe til.

Jeg er lei av at politiet ikke har ressurser, mens mangfoldige millioner blir dumpet ut i den vide verden, kamuflert som u-hjelp uten en ringe anelse om hvor de havner hen. Lander de hos en sårt trengende, fattig bondefamilie, eller hos en korrupt statsleder?

Jeg mener at dette landet har et stort behov for å bygge opp industri og infrastruktur, og en koalisjon mellom Høyre/FRP vil tilrettelegge dette på en best måte i dag. Ja, det vil bli større forskjell på fattig og rik her i landet, flere rike bedriftsledere, men er det ett dårligere alternativ enn at alle blir plutselig lut fattige når oljen tar slutt om 20-40 år?

Hva skjer om 40 år med en SV regjering? Oljen har tatt slutt, 150000 mennesker som jobbet i oljesektoren har ingen andre steder å gå enn til nav, som snart ikke har mer penger igjen da de ble brukt opp til 100km lyntog mellom Oslo,Bergen,Trondheim og Kristiansand. Samt integrering for enda 150000 nye asylsøkere som ikke får jobb. Hvordan får Ola Nordmann mat, når veiene har råtnet inn til bygda han bor i? Det er tusenvis av slike bygder.

Vi trenger FRP/HØYRE til å bygge opp landet vårt igjen. Når alle eurpoaveier har fått 4-6felt, industrien er blomstrende og vi har igjen fått noe å leve av, da kan AP/SV/SP få regjere igjen.