View Single Post
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Selv om begge grupperinger er kriminelle, er det en vesentlig forskjell på HA og innvandrergjenger. Vanlige folk har kun hørt om HA gjennom media, kanskje sett dem på motorveien eller på MC-treff. De plager ikke mannen i gata. Derimot vil jeg tro at ganske mange (av unge byfolk iallfall) har følt seg truet, blitt plaget eller kjenner noen som har fått bank av "gangstere". Derfor føler nok mange at HA er det mindre ondet av de to. Jeg må innrømme at jeg føler det slik selv.
Vis hele sitatet...
Akkurat det der har jeg fått føle på kroppen selv.
HA var ikke de som grisebanka meg og kjørte en kniv i skuldra mi uten grunn for å si det sånn.

Hadde klyppet meg litt for kort på håret en gang (endestykket på hårtrimmeren satt ikke skikkelig på så når jeg skulle kyppe meg, dermed ble det et skikkelig stygt hakk. Derfor snauet jeg meg helt.

Så var det en dag da jeg var på vei hjem fra jobb i verneskoene og pilotjakke (Ja, jeg brukte den på jobb) da en bil full av utlendinger kom kjørende forbi og sakket ned ved siden av meg.
Jeg har nok muligens sett ut som en nazist og de begynte å ruse bilen mens de så temmelig iltre ut. Jeg kjente igjen den ene personen fra skolen.
Jeg prøvde å virke uberørt og bare tuslet videre. Bilen forsvant og jeg så ikke noe mer til de.
Men til helga møtte jeg på dem ca. midt i sentrum i Kr.sand og endte opp i en blodpøl.
Med dette innlegget er jeg ikke ute etter å svartmale eller glorifisere noen parter i gjengkrigen, men vil poengtere hvor lett det kan være å få usunne holdninger som følger av slike episoder. Enten man rammes direkte eller indirekte.
Dette gjelder selvfølgelig både "utlendinger" og HA.