View Single Post
Hei

Like før nyttår bestilte jeg en LG KC910 som viste seg å være noe møkk. Den har vært på rep to ganger, begge ganger forskjellige feil, men begge ganger ble det skiftet hovedkort (altså samme diagnose + at 2. gangen ble skjermen også byttet). Alt dette ble dekket av garantien.
Jeg ønsker ikke å beholde telefonen og har lest meg frem til at man kan heve kjøpet (pengene tilbake) etter 3 ganger på rep med samme feilen. Nå er ikke feilen den samme (selv om begge gangene ble behandlet likt , men det er ikke relevant). Jeg har også hørt fra jurister på nettet at det er rimelig at forhandleren gir deg rett til å heve kjøpet etter 3-4 ganger på rep selv om det ikke skulle være samme feilen. Stemmer dette?

En annen ting jeg leste (her inne faktisk) var at man kunne kreve ny vare eller heve kjøpet eller noe sånt om telfonen var på rep i løpet av første forbruksmåned fra datoen produktet ble kjøpt. Dette var noe jeg egentlig ikke tenkte over, men jeg kom til å tenkte på det og sjekket etter. Jaggu!

Telefonen ble kjøpt: 29/12-08
Telefonen ble levert: 27/1-09

Altså, ganske nøyaktig (men fortsatt under) 1 måned. Gir ikke det meg retten til å få pengene tilbake eller noe slikt?


Teksten som er FET er spørsmålene jeg ønsker svar på


Tusen takk for svar!


-Sexysheep