View Single Post
Underlig nok har en av folka fra Nyhetsspeilet funnet bloginnlegget mitt. Jeg tviler litt på at det er noen som seiler med falskt flagg, så da er det bare å lure på hvordan informasjon sprer seg så fort over nettet. Uansett, kan like gjerne legge ut korrespondansen her:
Sitat av Armin
Dette var en enda større konspirasjonsteori enn det vi serverer på nyhetsspeilet.no

Du bør vurdere å skrive med oss!


Takk!

Hilsen

Armin Bahrami
den unge
Vis hele sitatet...
Jeg skrev nettopp et svar, som kanskje også bidrar noe til debatten her. I bunn og grunn har jeg lite tro på at nyhetsspeilet kommer til å forsvinne med det første, så da synes jeg det er i både deres og vår egen interesse at de endrer på formen i innleggene. Ikke det at jeg tror det kommer til å skje, eller vil gjøre noe fra eller til...
Sitat av Megsjæl
Om det kvalifiserer som en konspirasjonsteori vet jeg ikke riktig, for jeg tviler på at det finnes noen unison, systematisk tilnærming til det virkelighetsbildet dere presenterer. Jeg har liten tvil om at dere handler i god tro, men slik det gamle ordtaket lyder - "veien til helvete er brolagt med gode intensjoner".

Særlig problematisk er det kanskje når man lar nettsiden presentere alle konspirasjonsteoriene fullstendig ukritisk - det må være den aller hardeste kjernen av miljøet som tror på alt som står publisert der. Å presentere alt som fakta gjør det problematisk hvis dere faktisk produserer legitim systemkritikk samtidig.

Rent retorisk sett er et annet problem den nedlatende tonen som ofte brukes. Selvsikkerhet er aldri attraktivt fra en kunnskapsformidler. I mine øyne er en tvil og skepsis ovenfor eget syn essensielt for å kunne drive formidling. Jeg presenterer kun mitt syn som en hypotese, ikke nødvendigvis fakta skrevet i stein.

Hvordan kom du forresten over innlegget mitt?
Vis hele sitatet...