Tråd: Sykkelhjelm
View Single Post
sykkelhjelm ja... Jeg har en ihverfall! ^^)
Sykkelhjelm er stress å ta med seg. når man bare har sykkelen, og låsen låst fast på styret så trenger du ikke noe sted å gjøre av noe tilleggsutstyr (hjelm). Hvis du setter igjen denne på sykkelen i en storby regner jeg med at den fort blir borte.
Man føler seg ikke akkurat på topp med sykkelhjelm, men når du ser på en med sykkelhjelm, så tenker man jo heller ikke nedlatende tanker om utsende til personen. så utsende-messig så tror jeg bare det er selvtilitten det står på. (så lenge han ikke går med hjelm inne eller no da :P)

Selv så har jeg da aldri hatt bruk for denne hjelmen... enda.. Jeg har tryna mange ganger på sykkel, men jeg føler meg litt som en katt, og lander aldri på hodet. Dette kan jo skyldes at jeg er ganske akrobatisk, og tar saltoer i hytt og pine uten store problemer. Så får de som ikke klarer å la være å lande på hodet er det sikkert fint :P
Vet selvfølgelig at jeg ikke kommer til å få smellen i fleisen hvis noen kjører på meg.. men den sjangsen føler jeg at jeg kan ta.
Selv så sykler jeg som en tulling :P i 100-og-helvete gjennom alt som er, tenker på meg som en bil når jeg føler for det, og som en fotgjenger når det passer seg slik :P Jeg burde vel egentlig fått meg et smell så jeg hadde begynt å bruke det, for hvis noen trenger å bruke det pga stygg sykling, så er det meg :P
Men kan liksom ikke få meg til å ta den med pga de plagende den medfører. (dårlig selvbilde, og ingen steder å gjøre av den når jeg er ferdig med å sykle).

Hvis dude'n skal sykle fra A til A, så syntes jeg han bør bruke den.. da har han ikke noe problemer med å ta den med seg.

Et lite spørsmål er vel; hvor skal han sykle? på veien eller på fortauet?