Tråd: Ritalin
View Single Post
Sitat av Deci Vis innlegg
Metylfenidat fungerer jo slik at de med adhd får en mer stabil mengde signalstoffer i hjernen, om jeg ikke husker feil. Og vi uten adhd har tydeligvis en mer stabil mengde fra før av, men så altså en med adhd som svelger 10 ritalin på en gang vil ikke få den speeda følelsen? Skulle kanskje sagt denne mengden ritalin i mitt første spørsmål.

Har bekjente med adhd som bruker ritalin på fest, men har aldri spurt dem om de tror de får samme effekt som meg.
Vis hele sitatet...
Jeg kan svelge 25 mg på en gang uten å føle meg speeda. 10 mg merker jeg knapt noe til. Jeg kan gå å legge meg på en Ritalintopp. Er som å sove i rødvindsrus. Det klarer nok ikke en normal.

Ritalin øker hjernebølger. dvs kommunikasjonen i hjernen. Dvs en med adhd som har færre, kommer seg opp på et mer normalt nivå, mens en som er normal, får for mange og dermed vil han føle seg speedet.

Ritalin på fest er bra til en ting. De forsterker alkoholrus veldig. Ellers så vil man måtte ta veldig mange for å kunne føle seg rusa på Ritalin med adhd. I alle fall om man er vant med å ta det.