Tråd: DMT-tråden
View Single Post
Jeg kan, som deg, ikke utelukke muligheten for at kommunikasjon med vesener som har en autonom eksistens er mulig. Men uansett hvor mye jeg ønsker å følge denne tanken så får jeg meg allikevel ikke til å virkelig tro det. Det er en utrolig kul tanke og det hadde vært helt fantastisk om det var sant, men for meg blir det mer ønsketenking enn en sannsynlig og reell mulighet. Som tidligere sagt så har jeg egentlig ingen verdi i å spekulere på verken det ene eller det andre, da opplevelsene er verdifulle og fantastiske uansett.

Om det derimot virkelig hadde vært skapninger med sin egen subjektive virkelighetsoppfattelse og bevissthet, hvor er de? Og hvis de hadde eksistert i vårt univers, hvordan er det mulig å komme i kontakt med de gjennom en endret hjernekjemi, med tanke på de enorme avstandene som antakeligvis hadde vært mellom oss? Og hvis de er ekte, hvorfor får folk forskjellige opplevelser av de? Avhengig av personen, hvilken substans som er inntatt, doseringen, set og setting samt alle andre faktorer som virker inn er med på å avgjøre hva slags møte du får. Plutselig får du kommunikasjon med små, grønne gnomer etter å ha inntatt sopp - eller kommunikasjon med "self transforming machine elves" etter å ha inntatt DMT, eller møte med en gudinne etter å ha inntatt salvia, eller møter med aliens osv. Er disse vesenene forskjellig skapninger spredt utover i universet, eller er det de samme skapningene bare i forskjellig manifestasjoner, eller er det bare aspekter ved oss selv lukket opp gjennom den endrede kjemien i kroppen? Aspekter ved oss selv, vår natur og vår bevissthet som vi kan ha et verdifullt utbytte av å oppleve? Arketyper og representasjoner? Igjen så heller jeg mot sistnevnte spørsmål, hvilket virker langt mer sannsynlig og rasjonelt.