View Single Post
ivioynar: Jeg tipper du tar meg i argumentasjon, så jeg legger ned sverdet og lar vær å fekte sitat for sitat. Forøvrig, det om Rupert Sheldrake var forøvrig ganske morsomt og jeg tviler ikke på at det eksemplet du gav er et av hans utsagn...haha Til gjengjeld, hvis en skulle tatt alt vitenskapsmenn har sagt opp igjennom tidene finner en nok mange grunner til å legge tvil i arbeidene til fler en han Rupert ville jeg tro

Uansett. Det jeg ville frem til er vell at vi roter fort i blinde når TRO blir en drivmotor, samme hva for. Vitenskapen finner jeg å være meget bastant når det kommer til dens egne sannheter og defor retter jeg litt kritikk mot den kanten. At de selv står bak vår materiell-kapitalistiske-teknologiske fremgang er ikke det jeg mener, det har vi "forbrukere" klart fint selv. Men som Grønnkål skrev så har vell de en indirekte innflytelse enten de vil eller ei.

Jeg vil ikke fremme noe stort mot vitenskapen, jeg tror den er en av mange vikitge brikker i dette puslespillet vi legger ihop. Som kreativ-utøvende får jeg mye energi og inspirasjon av alle slags ideer som blir lagt frem enten de blir annerkjent av den ene kanten eller den andre. Det minst inspirerende er de som aviser blankt andres ideèr, det skaper en mindre kreativ verden, ville jeg tro.
Sist endret av Triaz; 1. juli 2009 kl. 01:03.