View Single Post
Har altlid hatt lett for å drømme, og fikk et par LD lenge før jeg visste hva det var. Teknikken jeg som oftest bruker, er å holde hjernen bevisst akkurat i det jeg sovner. Det tar som oftest bare et par sekunder fra du merker at du siver inn i drømmeland, fra du plutselig våkner opp et annet sted. Personlig våkner jeg nesten alltid i min egen seng, bare et helt annet - random - sted. En teknikk er også å prøve å finne absurde ting i hverdagen, unike og "merkelige" ting som skjer og så legge merke til og huske disse. Etter hvert er det noe du gjør naturlig, og ofte i en helt vanlig drøm tenker jeg "alt dette er falsk, det er bare en drøm!!!" helt uten videre og løper vekk i ekstase (avbryter alltid det som skjer i den vanlige, kjedelige drømmen) over at jeg finner ut jeg drømmer ... noe som ofte resultereri såkalte "sudden awakenings", fordi jeg blir for oppspint

Er veldig vanlig å få helt syke kick, i alle fall de første gangene, som gjør du våkner med en gang. Du bare tenker "wtf wtf hva gjør jeg nå??". Tingen er at du må tenke ut hva du vil gjøre på forhånd! Ikke sikt skyhøyt i begynnelsen, prøv f. eks å løp og slikt i begynnelsen (du kan løpe dritfort). Og hold roen. Det hjelper veldig å spinne rundt deg selv mens du tenker "nå kommer jeg til å drømme mye sterkere". Har også laget en "drømme potion" som ga meg sterkere drømmer når jeg drakk den, funka som faen. Etter hvert vil du lære deg å takle hvordan hjernen reagerer på slike drømmer, og få mye bedre kontroll. Som oftest varer bare drømmene i et par minutter, men det kan føles som evigheter... alt etter hva du gjør det til! Bare å spørre om du lurer på noe mer ang. dette