Tråd: DMT-tråden
View Single Post
Jeg er enig med mentalment og kan i tillegg tilføye andre vitenskapelige områder som har vært nedtrykt i vitenskapen. For de fleste litt seriøse konspirasjonsteoretikere har kanskje hørt om dr. Raymond Rice, kjent for å ha oppfunnet en av den tidens kraftigste mikroskoper, i stand til å undersøke virus i dets levende form.

Dette ble muliggjort med å dyrke bakterier i noe kalt K-medium og fargelagt med spesielle lys, for deretter å finjustere mikroskopet til å fange opp lysrefleksjoner og dermed få inn bilde av viruset mens det bevegde seg. Noen forsøker å forklare metoden som når en finjusterer et RGB-bilde på et TV-apparat (gamle apparater), mens andre drar likheter med hvordan astronomer studerer lys i universet for å observere hendelser av f.eks, supernova-eksplosjoner og lignende.

Hvilke av disse to beskrivelsene som er mest korrekt har jeg ikke satt meg godt nok inn i, for som tidligere nevnt ble Rifes mikroskop overskygget av andre oppfinnelser og teorier, som etterhvert skulle bli en av de mest kontroversielle konspirasjonsteorier (i følge meg), til tross for at det langt fra er blant de mest berømte, og denne teorien omhandler om ikke overraskende også Rockefeller-navnet. Men jeg skal ikke gjøre denne tråden til en konspirasjonstråd, så jeg la ved en lenke til Rife konspirasjonsteori over, og boka heter "Suppressed Inventions av Jonathan Eisen for de som skulle være interessert.

Bort fra konspirasjonsteorier og tilbake til realitet: Poenget med eksemplet Rife, er for å vise at vitenskapen og spesielt fysikken, medisin, osv. har ikke bare bannet kontroversielle teorier fra syre-professorer som Timothy Leary, men også seriøse doktorer og vitenskapsfolk, representert i eksemplet mitt med dr. Raymond Rife og hans støttespillere. Rife mikroskop ble prisbelønnet såvidt jeg vet, selvom andre oppfinnelser i hans navn like etter skulle bli del av hva som senere ble kalt "kreftkonspirasjonen" (cancer conspiracy). Det interessante med Rifes mikroskop, er hvordan den revolusjonerte metoden å studere bakterier på! Bruk av lys til å fargelegge bakterier og virus, i stedet for "dye" (husker ikke det norske ordet i øyeblikket), er ikke bare fascinerende, men tankevekkende i sammenheng med hallusinasjoner.

Hallusinasjoner som oppleves under DMT har jeg ingen grunnlag til å si noe om, med unntak av anekdoter jeg har lest vedrørende erfaringer gjort på dette stoffet. Men jeg vet at hallusinasjoner f.eks. på lsd, sopp og mescalin er blant annet forårsaket av ytre påvirkninger, og derfor ikke beskrevet som ekte hallusinasjoner, men pseudohallusinasjoner. Likevel er det en spennende opplevelse, som mentalment beskrev i tidligere post, og absolutt reell for de som opplever det. Og videre er disse hallusinasjonene med å fargelegge opplevelsene på en måte som ikke kan forklares kjemisk. På det viset har forskere forsøkt å finne andre områder som disse opplevelsene kan forklares, og interessant nok har de enes om å forklare dette med frekvenser - hjernebølgeaktivitet!

Akkurat som Rife likte å bruke frekvenser til å beskrive hva fysikken kalte umulig den gang, er det enighet i forskermiljøet i dag om at hjerneaktiviteten er en god forklaring på hvordan hallusinasjoner oppstår. Hjerneaktivitet er også en forklaring på hvordan drømmesenteret vårt fungerer. Faktisk er hjerneaktivitet forklaring på hvordan sansene våre persiperer (persepsjon) i det hele tatt - og hjerneaktiviteten vår kan måles i form av hjernebølger; alfa, beta, gamma - bare for å nevne noen bølger jeg tror opptrer med hjerneaktivitet (er litt sliten i huet akkurat nå, så tenker ikke helt optimalt). Det interessante med Rife mikroskop og hvordan han fanget opp virus i sin levende form, er bruken av lys til å fargelegge de. Lys er også frekvenser, og med disse frekvensene var det altså mulig å fange opp noe så smått som selv via tradisjonelle mikroskop var usynlige.

Det er en interessant spekulasjon å legge frem ved å påstå at psykedeliske og naturlige stoffer som for eksempel dmt, lsd, psilocybin, scolopamin, osv. kanskje fungerer som en "mental mikroskop" som gjør de påvirkede i stand til å fange opp bølger som eksisterer i en annen eller parallell dimensjon med vår "virkelighet". Kontroversiell, helt klart - umulig? Definitivt ikke. Men om det er nøyaktig eller identisk med slik vi per se oppfatter betydningen av eksistens, er vel i og for seg avgjørende om en skal tro eller le av påstanden. Det skal sies at mange var skeptiske for Rifes mikroskop helt til han klarte å bevise sine påstander, og i ettertid har til og med disse bevisene blitt omdiskutert, til dags dato da en vel har lagd mikroskop kraftigere og lignende til Rife. Etter det, tror jeg, er vel ingen som er i tvil på at Rife hadde rett, ihvertfall vedrørende mikroskopet. Dette har jeg satt meg for lite inn i til å kunne bastant påstå at slikt er tilfelle, og det lille jeg kan om dette temaet, er nesten visket vekk fra hukommelsen, så ta det med en klype salt.

Hva jeg egentlig prøver å få frem, er at dmt kan være en slags "mikroskop" som fanger opp noe i et eller annet frekvensområde, som igjen blir omdannet til bilder i hjernen, som tilpasses de ulike individ, og formes til opplevelser. Disse signalene som forekommer i dette/disse frekvensområdene, kan være så karakteristiske at flere personer danner samme nesten-identiske bildegrunnlaget, og som bevisstheten vår relaterer til noe spesifikt, eller detaljer den har erfart, men undertrykt tidligere. Et eksempel er Moses som så den brennende busken, de mennesker som har sett engler eller demoner og aliens observasjoner, uten at det forekommer beviser for hallusinogen påvirkning. Dessuten har en psykiske lidelser som fremkaller hallusinasjoner en ikke har klart å bevise skyldes kjemiske reaksjoner, hvilke er høyst merkelig når en tenker på at det tar tid å normalisere kroppens kjemiske balanse etter en ubalanse. Derfor er teorier rundt hjernebølgeaktivitet akspetable som rent vitenskapelige forklaringer, og det er ikke umulig at hjernebølgeaktivitet kan registrere andre typer bølger i samme frekvensområde, eller andre frekvensområder, som en kan danne et imaginært bilde av i bevisstheten. Dessuten er bølgefrekvenser bærere av signaler, slik at eksemplet til sykofant med kameraten som holdt noe i hånda og tilslutt gav ham det, kan like gjerne være, om enn veldig kontroversielt og per dags dato umulig å bevise, såkalt tankeoverføring. Tankeoverføring og innblikk til en parallell/annen dimensjon er derfor meget mulig, hvis en trekker likheten med Rifes oppdagelse/mikroskop, og psykedelisk innflytelse på menneskets bevissthet. Uavhengig om dette er tilfelle eller ikke, er jeg enig med mentalment, at selve opplevelsen er ihvertfall virkelig.

Tilslutt et visdomsord fra Foucalt, var det vel - tatt ut i fra hukommelsen min, som fra før er veldig svekket og ihvertfall ikke bedre nå, men jeg prøver meg allikevel: "De som påstår at det finnes ingen sannhet, beviser at det det er umulig, fordi at da ville ikke påstanden deres være sann." Eller noe i den duren. Med det mener jeg at før man ler av denne påstanden, er det verdt å ta med seg at ingenting er bevist, før det motsatte er bevist. Eller noe sånt..

Sorry hvis dette ble rotete eller uforståelig, men synes innlegget ble langt nok til at jeg ville forlenge den med -kanskje- mer utdypende forklaring. Å bruke fantasien er veldig behjelpelig her
Sist endret av paranoy; 19. juni 2009 kl. 01:31.