Tråd: DMT-tråden
View Single Post
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Til dere som er veldig interesert i DMT så lurer jeg på en ting, tror dere den verdnen er noe mindre ekte enn den dere er i akkurat nå?
Vis hele sitatet...
Interresant sp.mål. Hva er ekte? Hva er virkelighet?

"When the doors of perception are cleansed, man will see things as they truly are, infinite." William Blake. Aldous Huxley sier forresten noe av det samme i "doors of perception" som omhandler hans jomfru-tripp med mescalin.

Gjennom meditajon erfarer man fort at "virkeligheten" altså hvordan man oppfatter virkeligheten er formet av egne subjektive følelser, tanker osv. Det som er den "nyktre virkelighet" kan med andre ord være en forvrengt virkelighet - en "forurenset" virkelighet - og dermed ser man ikke virkeligheten slik den virkelig er.

Hjernen fortolker virkeligheten hele tiden - den siler ut informasjon som er "viktig" osv.. og slik oppfatter vi virkeligheten til vanligvis. Gjennom egne erfaringer med LSD og pcilocybin føles det som om virkeligheten sanses mer direkte. Hjernen siler ikke ut informasjon, forsvarsverk er slått av (man er derfor sensitiv på godt og vondt). Sansene føles mer sensitive enn vanlig. Små fargenyanser kommer foreksempel mye tydeligere til syne. Og det kan føles som William blake sier - at evigheten kan sees i alle ting....

Så på sett og vis kan psykedelika gjøre virkeligheten mer virkelig. Man ser ting klarere - mer direkte - og ting får en ny mening. Man kan oppleve at det finnes flere nivåer av bevissthet. Man kan oppleve at bevisstheten er noe større og strekker lengre enn det man kanskje har trodd til vanligvis. Nå tror jeg at "the doors of perception"/vinduene til virkeligheten, kan vaskes ved hjelp av andre teknikker enn psykedelika. Og det er nok dette som er mest oppbyggelig i det lange løp. Psykedelika kan gi inspirasjon og et innblikk for noen få timer.

---


Jeg har aldri prøvd DMT og derfor føler jeg ikke jeg kan uttale meg om denne dimensjonen. Ifølge Strassmann sier forsøkspersonene at den verden de opplever er "more real then real". Strassmann åpner jo også opp for at det forsøkspersonene opplever kan være fra en dimensjon som er virkelig. Han nevner for eksempel mørk materie. PErsonlig synes jeg dette høres rimelig far-out ut, men at en vitenskapsmann som Strassmann seriøst tenker i disse baner - synes jeg viser at DMT-dimensjonen i allefall føles virkelig.

Jeg har selv hatt et kort møte med en entety under en sopp-tur. Dette føltes virkelig - det føltes som om noe kommuniserte med meg. Men nå tror jeg at det er fullt mulig å kommunisere telepatisk - at det finnes plasser som har en spesiell energi osv. Jeg tror med andre ord på mere enn det jeg kan se med mine 5 sanser - at dette også er endel av virkeligheten - selv om det jo ikke er en del av den "hverdags-virkeligheten" for veldig mange. I allefall ikke i vår tid og verden.