Tråd: Rasisme?
View Single Post
Selv om jeg ikke støtter El-Noush sin handlemåte her i det hele tatt er jeg helt enig i at å kalle dette rasisme er helt feil.
Han har fullstendig lov til å ikke ta andre i hånda av hvilken som helst grunn han finner passende, og i dette tilfellet er det definitivt ikke rasistisk som fler før meg har pekt ut.
Jeg er også enig i at begrepet rasisme brukes alt for mye, om alt for mye, og dermed står i fare for å ikke bli tatt seriøst på samme måte som det burde.
El-Noush er etter min mening her ekstremt uhøflig, men stort mer enn det er han heller ikke.

Sitat av voids Vis innlegg
Selv om man misliker Islam så skal man ikke bli stemplet rasist.. bare venstreskrudde tullinger som drar fram RASIST stempelet med en gang de hører eller leser noe som er krenkende mot muslimer...
Vis hele sitatet...
Delvis riktig. Dropp userøse kommentarer som "venstreskrudde tullinger" neste gang. Og du har full rett til å like, eller mislike Islam så mye du vil. Hvis du derimot krenker muslimer basert på religion er det religions diskriminering, noe som heller ikke er så forbanna mye bedre enn rasisme.

Men for å komme tilbake til poenget. Å skrike rasisme i saker som denne er som å rope ULV hver gang du ser en katt gå forbi.

(Sorry hvis det ble mye rot, men sykt trøtt atm.)