View Single Post
Sitat av Asuss Vis innlegg
Hvis du har lest hele denne tråden, er det to alternativer for å slippe militæret som peker seg ut:

1. Legeerklæring
2. Skriv en søknad som forklarer livssituasjonen din og hvorfor du ikke vil inn. Ifølge denne tråden har VPV nok av folk å ta av, og dermed skulle en saklig søknad som forklarte hvorfor man mener man ikke bør inn til førstegangstjeneste være nok.

Nå til den latterlige delen: Hva får deg til å si at jeg har bevist at jeg er motivert for førstegangstjeneste på sesjon? Er jeg motivert fordi jeg, i motsetning til andre, svarer ærlig på IQ-testen og trykker når jeg hører en lyd på hørselstesten? Hadde jeg vært motivert hadde jeg for guds skyld ikke svart NEI på at jeg ville inn. Jeg ba om saklige innspill, ikke tull fra en amøbe som ikke lese og plusse sammen 2 og 2.

At du skriver at det er syt, kan du spare meg for. Hva ellers skulle man skrevet? "Jeg har det kjempe fint og elsker livet, kan dere være så snille å la meg slippe tjeneste?"

Og selvfølgelig skal det legges ved skolepapirer, -når de først kommer, i juli/august.
Vis hele sitatet...

Når jeg søkte ringte jeg først til vpv. De sa til meg at eneste måten for å slippe unna, var ved bruk av en form for erklæring. skriv og bekreftelse fra skolen en skal gå på, om at en har komt inn, legeerklæring fra legen hvor legen påpeker at det vil være direkte skadelig for en å gå i militæret. Majoren jeg snakte med på vpv, sa det ikke hadde noen hensikt å bare komme med ett skriv, uten noen form for erklæring.
du skrev i innlegget ditt følgende: Ble meget overbevist av foredraget+videon de viste på sesjon, og hadde der og da lyst å tjene Norge. Derfor regnet jeg med at du hadde krysset av at du ønsket å joine militæret. Om du gjorde det eller ei, aner jeg ikke. Hvorfor ellers nevnet du det da?
Jeg ba om saklige innspill, ikke tull fra en amøbe som ikke lese og plusse sammen 2 og 2.
Vis hele sitatet...
syntes du skal holde deg for god for slike innspill. Dette er slik vi ler av på dette forumet. Du ba om saklige inspill, jeg kommer med innspill som er ca på lik linje med dine. Poster du noe slikt på et forum, må du være åpen for hva som helst. Ellers kunne du like godt stengt deg inne på ett rom, og drøftet søknaden din om utsettelse med deg selv, og eventuelt de flere personlighetene en måtte ha.

Det jeg skriver om at det er masse syt i søknaden din, er det ikke syt i den da?
Det meste jeg ser når jeg leser innlegget er syt og usaklige innspill...
Vi kan jo gå gjennom det du har skrevet:

for det første ble ikke karakterene mine i år på langt nær så gode som de burde blitt pga. en familiesituasjon det siste året som gikk ut over skolen og hva jeg klarte å prestere
Vis hele sitatet...
du kan få videregående opplæring i militæret.

Resultatet av det er at jeg da må bruke et ekstra år på å ta opp fag for å komme inn på studiet jeg vil inn på, sivilingeniør i Oslo eller i København ved Det Kongelige Danske Kunstakademi.
Vis hele sitatet...
ja dette året du eventuelt skal i militæret kan du få videregående opplæring der...

Min søster har diagnosen Von Hippel-Lindau syndrom som i vår spredte seg enda mer, noe jeg tok/tar meget tungt da vi har et meget sterkt forhold. Dette gikk utover skolen.
Vis hele sitatet...
har du noen kilder og noe du kan vedlegge, for å vise vpv at dette stemmer? hvem som helst kunne skrevet det... med andre ord usaklig

Jeg har også en kjæreste som sliter med diverse ting og som selv har sagt at hun ikke klarer å miste meg som støtte i hverdagen.
Vis hele sitatet...
er forsåvidt en grei grunn...

Jeg har fra jeg var liten hatt svært lite lyst til å tjenestegjøre i militæret, og jeg kan, når jeg i tillegg svarte nei på om jeg ville tjenestegjøre, ikke forstå hvorfor jeg blir kalt inn. for meg er utdannelse veldig viktig, det er alltid noe jeg har jobbet hardt for og virkelig satt i høysetet. Jeg vet at det er fullt mulig å ta en like høy utdannelse etter militæret, men jeg ser ikke helt poenget da motivasjonen min for å bruke et år i militæret er totalt fraværende
Vis hele sitatet...
usaklig... det er ikke du som bestemmer at du blir kaldt inn eller ikke. Alle gutter over 18 år, har verneplikt.

Jeg vil heller bruke det året på å ta opp fag (matematikk R2 VG3, Religion VG3, Historie VG3 og IT2 VG3 på Bjørknes) eventuelt som privatist
Vis hele sitatet...
du gjentar deg selv flere ganger, kan du bare ikke skrive ferdig ett eller annet sted, alle framtidsplanene/hva du vil gjøre?

Som man ser har jeg hatt planene klare meget lenge, og det er derfor denne innkallelsen passer meget dårlig med tanke på mine fremtidsplaner. Når i tillegg motivasjonen min er helt på bunn, med den begrunnelse at jeg ikke ser helt poenget med å kalle inn meg i stedet for nabogutten som gjerne vil inn
Vis hele sitatet...
usaklig... passer meget dårlig mtp fremtidsplaner, hvorfor ikke kalle inn nabogutten is tedet for meg?


hvis jeg skal gi deg et råd, skriv hele greiene på nytt. Skriv saklig og ikke minst ha struktur. I mine øyne, er strukturen laber slik den er no... Ikke argumunter for hvorfor du skal slippe, dette virker bare negativt.
Sist endret av Spelly; 12. juni 2009 kl. 19:55.