View Single Post
Før vaskemaskin etc drømte vell folk om at det skulle bli enklere og kanskje slippe å vaske opp osv. Noe jeg kan forstå, da man kunne få tid til andre ting. Og oppvask osv er ikke akkurat spennende.
Vaskemaskinen kommer og andre husholdningsprodukter som forenkler hverdagen, men folk er ikke fornøyde. Man skal spare mer tid, tid er noe man ikke kan sløse. Alt skal gå fort og gale, om det er å kjøre til hytta i 100 og helvete for å spare 5 min eller slippe å helle pulver i oppvaskmaskinen.

Man bruker tid på å f.eks få penger til produkter som gjør livet enklere eller gir deg mer tid. For å etterpå bruke penger på underholdning og masse unødvendig dritt som man kunne spart seg for, og som man ofte kaster kort stund etterpå. Ikke nødvendigvis på grunn av varen man tidligere kjøpte er ødelagt eller defekt. Men man skal holde fylle med hva som er nytt og mer unødvendig, det som er "inn" og som skal gjøre livet fantastisk på en eller annen måte. Det er dette som er kilden på lykke i dagens samfunn eller for en del mennesker. Kanskje det er denne livs oppskriften som gjør at folk aldri har tid, og stadig klager over det?
Men men, det er vell det som driver teknologien fremover, men kommer folk noen gang til å få god tid? Og har dagens forbruker og motefikserte (etc) samfunn noen negative og mørke sider?

Men jeg kunne tenkt meg en oppvaskmaskin selv, bare for å slippe å skrubbe av matrester på div kjøkkenutstyr. Men har ikke tatt meg tid til å å få inn en jeg har. Har og selv kjøpt og har lyst på unødvendig dritt.. Så jeg skal ikke klage, men jeg har som regel greit med tid.. Men det er vell prisen man må betale for å ha tid. Leve litt mer sparsomt, men slipper mye stress..
Sist endret av sneipen; 6. juni 2009 kl. 22:55.