View Single Post
Sitat av somnium Vis innlegg
For det første vil jeg bare presisere at jeg er ikke helt enkelt "for" eller "mot" legalisering.
Jeg mener det bør legaliseres men i kontrollerte former, og til medisinsk bruk.

Så til saken:
Selv om politiet selvsagt overreagerer i denne situasjonen, og prioriterer styrkene sine feil, så valgte de denne gangen å sette et eksempel.

Og jeg er helt, helt enig.

Selv om jeg er "for legalisering", så er dette stuntet det siste denne kampen trenger, en jente som lar seg intervjue gråstein på nasjonal TV.

Hvilket syn tror dere befolkningen for på dette, som ikke er kjent med marihuana fra før av?
Det eneste dette bidrar til, er å skaffe ENDA mer frykt og hat mot dem som velger å kjøre den livsstilen.

Måten å få legalisering på, er ikke at så mange som mulig gir blaffen i lovene slik de er pr. idag og håpe at ingen bryr seg til slutt,
men å spre korrekt informasjon, spre budskapet med troverdighet.

Jeg hadde tatt akkurat samme avgjørelsen selv, bare med et par mindre politimenn.
Vis hele sitatet...
Norsk TV viser stadig vekk programmer med personer som inntar store mengder alkohol å oppfører seg som arrogante drittsekker, dette liker det norske folk. Att hun var påvirket av hasj ville ikke engang merkes, så vil ikke akkurat si att det spiller så stor rolle for legalisering debatten, faktisk så tror jeg det setter ett ganske godt bilde når jenta ikke er så "ødelagt" som mange kanskje ville trodd man ville vært i cannabis rus.

Desverre er det nok ikke sånn att en legalisering ville skjedd om alle var lovlydig. For att en legalisering skal komme igjennom så må det først å fremst være mange brukere, staten vil ikke legalisere ett stoff som ingen bruker, det tjener staten lite på. Korrekt informasjon er ett selvfølge, lovlig eller ikke.

Uansett så er ikke dette noen stor nyhet i det hele tatt, dette gjør politiet hver eneste dag, å har skjedd med meg personlig mange ganger.