View Single Post
Sky
Sky's Avatar
DonorModerator
Sitat av evievu Vis innlegg
Da er jeg ihvertfall uenig med dere, føler meg like mye trygg edru som å være påvirket, jeg kjører heller ikke påvirket i soffastein tilstand.Jeg kan godt være så egoistisk å si att å være stein å kjøre bil ikke er noe problem.
Vis hele sitatet...
Fair enough, men er det virkelig nødvendig? Jeg står ved det jeg sier om at trafikanter skal være edru under alle omstendigheter når de er ute i trafikken, og denne meningen tror jeg at jeg deler med alle oppegående mennesker. Det er sikkert en haug med folk som føler at å drikke/røyke/whatever ikke er noe problem når de er ute i trafikken, men det er egentlig ganske uvesentlig spør du meg, da det er rimelig åpenlyst at trafikanter skal være ved sine fulle fem og ikke ruset. Er du ikke enig?

Om man ikke kan ta litt ansvar som sjåfør, uansett hva en personlig mener angående sin kjøring i ruset tilstand, så synes jeg ikke man skal kjøre i det hele tatt. Må du virkelig kjøre mens du er stein? Kan du ikke røyke seinere? Det må gå an å skille sitt rusbruk fra det å være en anstendig trafikant, og ikke måtte ta med seg den fordømte rusen inn i bilen. Om man virkelig prioriterer på denne måten burde man ta seg i nakken og tenke litt over hvordan man kombinerer rus med hverdagen sin.