View Single Post
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg tror du tar feil i analysen av Frp og hva Frp er på vei til å bli. Frp har ved jevnlige mellomrom hatt utrenskningskampanjer i partiet, og de som har blitt sparka er de aller mest rabiate rasistene, samt de reindyrka liberalistene. Frp er et reaksjonært, konservativt parti som står for en kommersialisering av velferdsstaten som kun tjener de aller rikeste.

Jeg mener det er grunnleggende feil at det er den ekstreme høyresiden som får lov til å legge beslag på ordet frihet, hvis det er det du mener med liberalisme. Ekte frihet, og muligheter for enkeltmennesket til å realisere seg selv (for å bruke en klisje som høyresida elsker), kommer fra venstresida i politikken.
Vis hele sitatet...
Du har helt rett om dette med utrenskingskampanjene, og det ble vel ganske mye oppstuss når FrP sparket ut alle liberalistene ut fra partiet i 1995, om jeg ikke tar feil. Men jeg mener at med at FrP tillater aktiv dødshjelp tar et skritt bort fra det konservative, som jeg håper at de vil fortsette med.

Slik jeg oppfatter situasjonen i den norske politikk akkurat nå FINNES det ikke et liberalt alternativ, og derfor mange liberale stemmer som er up for grabs. Jeg tror FrP har potensiale til å kapre disse stemmene, uten de enorme omleggingene i sin nåværende politikk. Vil tro at det er en ganske unik situasjon vi har her i Norge akkurat nå, hvor det rett og slett ikke finnes noe liberalt parti, hvertfall sammenlignet med resten av Europa.

Stemmen min er slettes ikke 100% spikra, og ting kan jo skje før valget som får meg til å forandre meninger. Du nevner de grønne, som jeg må si jeg ikke har satt meg helt inn i politikken til, siden at de er et miniparti etter hva jeg har forstått. Jeg vil helst ikke kaste bort stemmen min på et knøttparti som er dømt til å gå under sperregrensa.

Forresten vil jeg gjerne høre om denne venstresideliberalismen din.