View Single Post
Sitat av sofa Vis innlegg
Jeg er fullt klar over at det er enorme forskjeller på FrP og Venstre. Men når jeg fant ut at Venstre ikke var noe for meg, så måtte jeg finne et annet parti å stemme på. Fortell meg et seriøst parti i Norge som er mer liberalt enn FrP? Som jeg sa, så tror jeg FrP ikke er like forankret i synspunktene sine som f.eks Høyre er, så jeg tror derfor tro at OVER TID vil FrP bevege seg i en mer liberal retning, som er det jeg stemmer på.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du tar feil i analysen av Frp og hva Frp er på vei til å bli. Frp har ved jevnlige mellomrom hatt utrenskningskampanjer i partiet, og de som har blitt sparka er de aller mest rabiate rasistene, samt de reindyrka liberalistene. Frp er et reaksjonært, konservativt parti som står for en kommersialisering av velferdsstaten som kun tjener de aller rikeste.

Jeg mener det er grunnleggende feil at det er den ekstreme høyresiden som får lov til å legge beslag på ordet frihet, hvis det er det du mener med liberalisme. Ekte frihet, og muligheter for enkeltmennesket til å realisere seg selv (for å bruke en klisje som høyresida elsker), kommer fra venstresida i politikken.