View Single Post
Sitat av slashdot Vis innlegg
Igjen - vi kan gi dei jobb, og betale dei dollars, men da vil ubønnhørlig oljeprisen stige. Du blir ikkje rikere av å ha ti ganger så stor pengesum om alle prisane auker med ti ganger.
Vis hele sitatet...
Betale dem i dollars??Jeg snakker ikke om at de skal bli våre ansatte, men at de skal lage sitt eget sosial- og velferdssystem slik at det blir en balanse. I steden for de billionene vesten bruker på krig og våpen i året kunne det heller blitt invistert i et ordentlig "utvilkingsprosjekt" hvor alle vestlige land må være med i å invistere i dette prosjektet som går til oppbygging av en lignende modell vi har her. Vi kan ikke gå rundt i pels i mens resten av verden sitter å pirker og spiser av søpla vår.
"vi kan gi de jobb"..jeg tror ikke du vil ha en forandring i det hele tatt. jeg tror det er helt ok for deg at det er vi som sitter på pengesekken og resten av verden sulter.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Eller sagt på ein annan måte: ressurser er fortsatt avgrensande faktor. Å ha arbeidsplasser til alle er relativt uinteressant - det har vi stortsett allereie, sjølv om løna er varierande.
Vis hele sitatet...
. Da er det jo selvinnlysnde at det samfunnet vi lever i idag er dømt til å mislykkes. Lik lønn til alle. En stygg kurve vil da finne et balensepunkt. En drastisk endring men vil få gode resultater. Deseverre er det de som tjener mest som sitter og lager slike lover..

Sitat av slashdot Vis innlegg
Dei fleste nordmenn har, trass i lån, friheit til å stikke på en fem ukers ferie til kor som helst i verden om dei får innfallet. Det vil kreve litt ofring, men ikkje vesentlig.
Så jo - vi har den ultimate frihet i dag. Vi har svært stor grad av økonomisk frihet, og vi har meiningsfrihet.
Vis hele sitatet...
..5 ukers ferie,5 uker frihet, den ultimate frihet, men så tilbake til robot-livet. For å tjene smafunnet... Når er det jeg tjener meg selv?På spa, for 6000 kroner helgen?
Nei..da var det de fem ukene da