View Single Post
Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
Jeg håper virkelig ikke FRP kommmer i regjering. De fremstår for meg som et parti som kun følger strømmen og henger seg på det folk flerst mener.
Vis hele sitatet...
Det kan tenkes jeg skyter meg selv litt i foten nå; men er ikke hva folk mener ganske essensielt i en slik debatt? Er ikke hva folk mener viktig i et valg som kan forandre landet til en ukjent grad? Er det virkelig så tåpelig å prøve å gjennomføre ting som "folk flest mener" er viktig?

Sitat av Jersey Schultz Vis innlegg
Hadde det ikke vært sykt kult hvis alle kunne ha det like bra?Og jo, det er faktisk mulig, og selvfølgelig ja er det noen som jobber mot at dette ikke skal skje. Men vi må prøve, og aldri gi opp. En stemme er dremdeles mer enn ingen.
Vis hele sitatet...
Jeg føler dette blir litt i feil rettning. Selvfølgelig er det hyggelig at alle har det like bra. Og det er en fin tanke i seg selv, men ikke gjennomførbart i praksis. Og hvor har du det fra at "penger" er et enestående argument for at folk skal ha det bra? Om en tjener 300.000 eller én million spiller stort sett liten rolle i form av gladfaktor. Enkelte mener kanskje at det beste hadde hvert om alle hadde tjent 350.000 i året, noe som hadde hvert fullt gjennomførbart om alle hadde tjent like mye. Men fungerer det i praksis? Er det en relevant situasjon det er verdt og ta høyde for?

Det er viktig for meg at alle har det gjennomsnittelig bra, og penger er én faktor blandt mange. Derfor er det viktig og opprettholde et system som gjør dette mulig.