View Single Post
Sitat av Beskjeden Vis innlegg
det jeg sier er: frp har forankring blant folk uten høyere utdannelse, noe _jeg tror_ skyldes at disse ikke har lært (les: har lært, ikke at de er dummere, eller mindre smarte) hvordan å analysere/gjennomskue retorikk... trodde jeg hadde poengtert at mitt syn på saken er at dette er noe som må _læres_, og ikke har noe med inteligens å gjøre...
Vis hele sitatet...

FrP har mange stemmer blant den yngre befolkningen, ja. Men det er hovedsaklig på grunn av FrPs synspunkter på alkohol, utesteder og innvandringspolitikk. En av FrPs representanter kom på skolen min og sa akkurat dette. Så den yngre befolkningen som stemmer FrP gjør det ikke fordi de ikke klarer å lese retorikken, de stemmer FrP fordi FrP faktisk har en politikk som fokuserer mer på ungdom og uteliv enn andre partier. Om det er positivt eller ikke er en annen sak. Men ikke kom å si at FrPs velgere bare stemmer FrP fordi de ikke klarer å "gjennomskue" retorikken i deres politikk. Jeg kunne sagt nøyaktig det samme om personer som stemmer SV eller AP. Men man kan rett og slett ikke diskutere ved å se ned på de som ifølge deg ikke klarer å lese retorikken i politikken.

FrP har også mange velgere blant den "høytstående" befolkningen. Det vil si de som har litt mer penger. Leger, advokater, dommere, tannleger etc stemmer ofte FrP ettersom FrP vil senke skatter og avgifter, og tillate mer privatisering.

Sitat av Beskjeden Vis innlegg
og om du syntes mine meninger diskvalifiserer meg fra å stemme, sier det mer om deg enn om meg...
Vis hele sitatet...
Hvis du stemmer SV eller AP el. fordi du synes de som stemmer FrP ikke har "lært" nok, så synes jeg faktisk det, ja.
Sist endret av Boo-Boo; 21. mai 2009 kl. 20:22.