View Single Post
Vet ingenting
Det er akkurat derfor jeg lurer på hvorfor Norge har så mye avgifter kontra Sverige og Danmark, der helsetjenesten, veistandard og der bilparken ikke er europas eldste.

Norge skryter over at vi er en av verdens rikeste land og lever godt. Ja, i forhold til U-land lever vi som Kongen selv, men hvis man sammenligner oss med våre naboland skulle man tro vi nettopp var kommet ut av steinalderen. Gjennomsnittsbilen i Norge er sent 1980mod. Vi har en av verdens verste veistandard. Bare å se rett over grensa til Sverige, der de faktisk ikke betaler Årsavgift på bilene. Nye biler til HALVE prisen i Norge, og enda sitter regjeringen og putter på oss avgifter siden ordet BIL er forurensende. Hva med å slutte å klage over at biler forurenser, når den vanlige mann i gata ikke har råd til ny bil. Det er en syk lov her i Norge, der regjeringen vil at man skal få vekk den gamle bilparken i Norge, men enda DOBBLES prisen av ny bil i form av avgifter. Da er det ikke rart at man kjører gammel bil som forurenser. Det er en så sprø dobbeltmoral i Norge at jeg vil spy.

Jeg kan ta et godt eksempel på nypris på en bil i Norge kontra Sverige.

Mazda Cx7 som er en ganske så stor SUV (Nå kunne SUV generelt vært borte siden vi ikke har bruk for det, men et godt eksempel anyways) koster ca 750 tusen i Norge. I Sverige koster samme bilen 350 tusen. Altså halvparten av bilen betaler vi inn i form av avgift til staten! Og i tillegg skal de ha årsavgift, registreringsavgift, omregistrering hvis du skal det, avgift per liter bensin (noe som ikke er så rent lite heller) og bomavgift. Hvor skal dette ende? Jeg spør meg selv, hvor blir det av pengene. Norge burde skjemmes når man ser på veistandard her kontra nabolandene, der de ikke har halvparten av avgifter som i Norge. Noe er riv ruskende galt her, og det burde flere av dere se.
Sist endret av margido; 21. mai 2009 kl. 19:36.