View Single Post
Sitat av Mith Vis innlegg
Jodda, det å rydde opp langs Akerselva og på Oslo s er forsåvidt greit nok det, men ikke uten at de tunge rusmisbrukerne får ett annet tilbud. Dette er jo en typisk sak der politi, politikere og brukere er helt uenig i hvilke virkemidler som funker. Det å fjerne plata har de jo prøvd før, men man ser jo i dag at det prosjektet ikke virket. Hvorfor prøver de da en gang til, med nøyaktig det samme opplegget?
Politiet har ikke resurser til å drive på slik over lengre tid så det de oppnår med en slik aksjon er at høyre/frp (bystyret) får viljen sin. Politiet får signalisert til folket at hasj ikke er ok. De tunge rusmisbrukerne blir behandlet som dyr og en del dumme/uheldige hasjkjøpere langs elva får rulleblad. Du tar også fra dealerne langs elva levebrødet, noe som igjen kan/vil føre til mer vinningskriminalitet. Økte straffer som å miste omsorgen for barn, dyrere bøter og fengsel fører heller ikke til at det blir mindre hasjrøyking, skal man tro data på området.
Vis hele sitatet...
Hm, jeg innbilte meg når jeg leste artiklen tidligere i dag at det var kommet inn i boligområder med en masse unger og slikt, men det står da faen ikke nevnt ei linje om det i artiklen. Og ennå sier man at en føler seg mer våken og opplagt når man døgner - yeah, right!

Uansett så tror jeg ikke at argumentet ditt om at du tar vekk levebrødet til dealerne holder stikk, når hele artiklen opplyser om at det er nettopp det de planlegger å gjøre! Tenkte kanskje det var andre som hadde døgna, og ikke bare meg?