View Single Post
Sky
Sky's Avatar
DonorModerator
Sitat av appel Vis innlegg
Sky: Det har faktisk litt å si åssen rusmiddel det er snakk om. Blir litt teit å si at man ikke burde kjøre etter og ha fått i seg for mye kaffe liksom. Det og fyllekjøre og røykekjøre kan egentlig ikke sammenlignes. Når du har drukket har du -mye- mindre kontroll og er mye mer vågal. Når du er fjern er du faktisk ganske oppmerksom. Jeg tror det er mye farligere å snakke i telefonen og det å røyke en sigarett i bilen mens du kjører, enn det og være fjern. Alt burde forsåvidt unngås.

Jeg har en kompis som sovna bak rattet på motorveien og kræsja over i den andre kjørefila. Da hadde vi røyka masse kvelden før, og han var på vei hjem fra jobb når det skjedde. Så jeg tror også det og være bakfjern også er farligere enn og være fjern.
Vis hele sitatet...
Det har kanskje det, men ikke i denne sammenhengen. Å kjøre rusa er og blir uansvarlig, ulovlig og dumt. Det er jo egentlig rimelig åpenlyst, uansett om det ene rusmiddelet er "tryggere" å kjøre med enn det andre. Jeg skjønner ikke helt hvorfor dere føler det nødvendig og beskytte et rusmiddel i kjøresammenheng, når det samme poenget er gjeldende i alle tilfeller uansett. Med det sagt så kan jeg gå med på at det muligens er mindre farlig ulykkesmessig å kjøre fjern enn full, men for meg er det helt uvesentlig. Er man en ansvarlig sjåfør og/eller rusbruker med vett i toppen setter man seg ikke inn i bilen og kjører når man har konsumert et rusmiddel som er betydelig psykoaktivt.

Edit: Og det sier seg vel egentlig selv at jeg ikke snakker om kaffe nå, appel =)
Sist endret av Sky; 20. mai 2009 kl. 14:00.