View Single Post
John Gunnar, det er jo det jeg sier jo, at har du først tatt i bruk sprøyta en gang, så vil du nok gjøre det igjen. Det som er besynderlig er at sprøyta er som du sier den reneste inntaksmetoden og den BESTE (nei har du sett, må være ny type keyboard-influensa, caps locken min hang seg opp også!) Det er et faktum at for hver gang du bruker sprøyte så utsetter du deg selv for en risiko du ikke nødvendigvis går seirende ut fra! Selv skulle jeg holde lenge på med å bytte på inntaksmetoder, og jeg husker også at jeg påstod sprøyte var overvurdert, at jeg like godt kunne sniffe og droppe shiten som det å injisere den.

De første to åra bytta jeg vel så ofte på inntaksmetode at jeg neppe tok sprøyta særlig mer i bruk en disse vennene dine, jeg hadde fast jobb fram til tydeligvis 2007 og nærmest ingen av kollegaene mine trudde jeg gikk på stoff, bare naturlig sterk adhd eller kronsik manisk eller noe! Spøk til side, så hadde jeg et dobbeltliv som stadig gjorde det tyngre å holde seg unna sprøyta, for det var jo helt klart en sløs med amfetamin å snorte eller droppe det etter hvert - jeg ville administrere det!

Jeg vet ikke hvor lenge jeg har vært sprøytemisbruker nå, men også jeg har -bank i bordet- gått noen måneder uten amfetamin. Forskjellen er at når jeg snorta det, så kunne jeg pause når jeg ønsket uten å måtte ligge å vri meg i sofaen av "craving" for dette nålestikket som jeg forbandt med så godt. Og hittil i år har det vært en stor vits, der ei uke eller noe er det lengste oppholdet. Nå tar jeg sikte på en måned, og håper jeg får til det, men blir selvsagt ikke fra meg om jeg ikke lykkes.

Men å hele tida måtte sette seg selv prinsipper og mål er slitsomt i lengden, men så fort jeg slutter med prinsipper og mål, så har jeg virkelig tapt! Og her er det tale om en som tar litt mer enn dine magiske 14 døgn på rappen, som du har nevnt i en tidligere tråd, skal ikke forundre meg om det snart er 14 døgn sida du skrev den tråden der, og jeg har da holdt på hver dag siden, så du har egentlig mye igjen å erfare med det stoffet der før du kan tillate caps lock'en din å henge seg opp!

Bare tro meg hvis du skulle være så uheldig å komme ut for det en dag, at du en eller annen gang hvis ikke du klarer å respektere det stoffet der bedre, ville bli kvalm bare av å se ei jævla sprøyte du snart skal stikke opp i åra. Takket være det, så justerer sikkert ikke jeg så ofte som dine venner heller, på de dagene de holder på i kvartalet, men vil du påstå at de er mindre rusmisbrukere enn meg??

Har du først lagt i innsats, så spiller du poker som den skal spilles, og dette veit alle i dag, helt uten unnskyldninger, at sprøyte og amfetamin er den kraftigste inntaksmetode du kan gjøre og den eneste inntaksmetode der det er uforsvarlig å påstå noe annet enn at du kan ha et problem. Et alvorlig problem!