View Single Post
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Konklusjonen din er trukket på et totalt ensidig og syltynt grunnlag.
Vis hele sitatet...
Syltynt, mulig. Men ensidig - nei. Jeg vet at jeg ikke er alene om disse tankene. Og hvis du leser nøye, ser du at jeg ikke trekker noen konklusjoner, men videreformidler tanker.

Sitat av felix_poker Vis innlegg
Man kan sammenlikne det du sier med når noen argumenterer ...[snip]... for den velkjente "trappetrinnsteorien":
Vis hele sitatet...
Det er riktig. Det ene kan føre til det andre. Men det ikke, som i ordets rette forstand.

Sitat av felix_poker Vis innlegg
Hvor mange av de som eksperimenterer med amfetamin og andre rusmidler, og som har kontakt med et narkotikamiljø, ender opp som gatenarkomane? ..., men jeg kan si deg en ting sikkert; det er ikke alle!
Vis hele sitatet...
På samme måte kan jeg si deg noe sikkert. Det er flere enn ingen.

Sitat av felix_poker Vis innlegg
Horfor demonisere dette med å ta stoffet intravenøst?
...
I akkurat dette tilfellet er det riktignok to faktorer som gjør at jeg ville frarådet injeksjon på det sterkeste, nemlig at trådstarter tydeligvis ikke kan sette sprøyter. ...[snip].. Den andre faktoren er at man ikke har noen garanti for stoffets renhetsgrad, og dermed ikke bør injisere det, og i utgansgpunktet ikke innta det det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Ser ut som vi har omtrent samme grunn til å "demonisere" bruk av sprøyter.

Sitat av felix_poker Vis innlegg
På et generelt plan er det imidlertid ikke grunnlag for en slik demonisering.
Vis hele sitatet...
Ikke annet enn at det representerer et trappetrinn på den modellen du ikke tror på.

Sitat av felix_poker Vis innlegg
Dette er synsing fra din side.
Vis hele sitatet...
Ja. Alt vi mennesker mener er vel et resultat av kvalifisert synsing. Med mindre det handler om absolutte kunnskaper, som matematikk, kjemi og andre fysiske fag.

Tør jeg spørre hva slags autoritet du påberoper deg i denne saken, ut over tilsvarende synsing?

Sitat av felix_poker Vis innlegg
Dette beskriver bare folks generelle uvitenhet og ignorante holdninger, intet annet.
Vis hele sitatet...
Du er god til å argumentere. Det er sånne som deg som gjør diskusjonstråder interessante. Det skal du ha. Jeg setter i alle fall pris på det. Har gitt deg KP.

Sitat av felix_poker Vis innlegg
...
men jeg går ikke like langt som til å si at du er dømt til å ende som misbruker, slik Capidog gjør.
...
Vis hele sitatet...
Pust rolig og ta på deg brillene. Jeg dømmer ingen. Mitt grunnlag for å uttale meg har jeg redegjort for.