View Single Post
Trådstarter
29
Sitat av snegler Vis innlegg
Dersom jeg ikke kan flagge med egne flagg på 17. mai, impliserer det at jeg må ta del i den alminnelige feiringen. Jeg kan kanskje holde meg innendørs og være stille, så en fullstendig tvang er det ikke. Du vil likevel legge restriksjoner på mine uttrykk denne dagen.

Landet som beskytter meg og tar vare på min frihet? At du vil påtvinge meg landets beskyttelse og en innskrenkelse av min frihet, som landet igjen kan beskytte, betyr ikke at jeg ikke trenger å respektere det. Den eneste grunnen jeg klarer å se til at en ikke skal kunne skjende flagg, er at flagget blir oppfattet som en del av "det hellige" - det som ikke kan skjendes. Har du en rasjonell grunn til at jeg ikke kan drite på flagget? Det er tross alt bare et stykke tøy. Dersom du anser det for hellig, vil det være slemt av meg å krenke deg, men å forby det er latterlig.

Dersom kongen ikke er valgt av folket, kan jeg ikke se en eneste rasjonell grunn til at han har makt i det hele tatt. Hvorfor kan ikke "folket" ha alle tre rollene? Hvorfor skal kongen ha en av dem? Hva er forskjellen mellom konge, folk og stat? Hvor gammel er du egentlig?

Siden du ikke vil snakke mer med deg, skal jeg svare på hovedspørsmålet ditt:



Det er søppel fra ende til annen. Det oser av fascistisk tankegods og har en logisk sammenheng på linje med elevsvarene jeg sitter og retter akkurat nu. Du har skapt deg en illusjon av "staten" som en eller annen transcendent makt, som på magisk vis har blitt gitt retten til å være moralsk og juridisk dommer i en hver sak, så lenge det foregår innenfor norges landegrenser. På den positive siden har du gitt meg en god latter, og fått meg til å føle meg intellektuell overlegen...
Vis hele sitatet...
Jeg har linket i et annet innlegg hva fascisme er, hvis du er lærer ville jeg ha lest litt mer om fascisme før ville ha sagt noe om det temaet. Folket skal ha all makten? Greit siden du har lov å si jeg er fascistisk vel da sier jeg at du er anarkistisk så langt kommer vi.

Sa jeg kongen ikke er valgt av folket? Sa jeg noe om at kongen skal ta over makten med soldater? Sa jeg noe om revolusjon?

Du tar for sjappe konklusjoner og behandler meg som en 14 år gammel unge.