View Single Post
Sitat av NMP lederen Vis innlegg
1:Økonomisk Politikk
Markedsøkonomi med innblanding av staten i krise/nødstilfeller for den enkeltpersonens sikkerhet.
Begrunnelse: Økonomien i et land skal fritt som mulig slik at konkurranse og fri flyt skal være mulig utenom krig/kriser slik at landet ikke går under

3:Innvandringspolitikk og minoritetspolitikk
Ingen stopp for innvandring hvis det ikke står imot landets interesser. Upatriotisk oppførsel eller bestemt statsfiendlighet kan bli straffbart.
Begrunnelse: Et hvert menneske skal ha muligheten for å tjene landet og delta i samfunnet, hvis de går motvillig imot samfunnet kan det føre til konsekvenser.

4:Justispolitikk
Er for en opprettelse av militær leire for mordere, voldtektsmenn og grove kriminelle.
Begrunnelse: Hvis andre institusjoner ikke hjelper skal det være en mulighet for en ekstrem forandring som kan være effektiv og hjelper landet.

8:Hjertesak(er)
Fjerning av selvvalgt abort
Begrunnelse: Landet skal sikre livet til et fremtidig medlem av samfunnet, abort bare mulig hvis det kan skade/drepe moren.
Hvis barnet ikke kan bli tatt hånd om av ikke statlige institusjoner eller private personer skal staten sikre barnets fremtid.
Vis hele sitatet...
Kunne kommentert alle punktene i "partiprogrammet" ditt, men starter ihvertfall med disse.

1: Ettersom den økonomiske politikken er grunnsteinen i ethvert politisk parti, ville jeg brukt mer tid på å utdype dette punktet, selv om "Økonomien i et land skal fritt som mulig...", er ganske tydelig. "...utenom krig/kriser slik at landet ikke går under", er veldig diffust og virker svært lite gjennomtenkt. Her må du bruke adskillig mer tid, om det så bare er på å formulere deg bedre.

3: Igjen ganske lite konkret og lite bredt. Innvandringspolitikken nevner du såvidt, mens du ikke nevner minoritetspolitikk. "...hvis de går motvillig imot samfunnet...", dette er en setning som får meg til å lure på om du har brukt 5 min på dette.

4: For tynt. Dette tyder på at du er for en politikk som ikke ønsker de grove kriminelle rehabilitert tilbake i samfunnet, uten at du viser det på en god måte (forøvrig det punktet jeg kanskje er mest imot, selv om noe burde gjøres med fengselsvesen osv. i Norge). Begrunnelsen din er jo her veldig diffus igjen og høres lite gjennomtenkt ut. Holde seg litt mer til grunnprinsipper til å begynne med, kanskje?

8: Èn hjertesak? Et greit standpunkt, som begrunnes helt ok (selv om jeg ikke er enig i det ). Med tanke på at partiet skal hete NMP, burde kanskje en hjertesak ha noe å gjøre med nettopp det.


Håper jeg ikke hørtes ut som en negativ ass, men synes det var litt for tynt. Likevel bra at folk er opptatt av politikk, selv om man ikke alltid er enige.
Lurer likevel på hva som er behovet ditt for å stifte et nytt parti, istedenfor å melde deg inn i et eksisterende et? Virker ikke som om det er så veldig radikalt forskjellig fra eksisterende parti(er).