View Single Post
KingPill

Hvis du mener og står 100% for det du lirer av deg her synes jeg synd på deg. Du skriver at du i ditt tilfelle ikke er en del av et rusmiljø men at `damen pleier å skyte´. Du sier også rett ut at det ikke bryr deg nevneverdig at hun skyter amfetamin. Deretter sier du deg enig med at du selv har potensiale som narkoman. Samtidig understreker du til det kjedsommelige hvor viljesterk og målrettet du er. Du tegner ikke ett typisk bilde av en målrettet og viljesterk ung mann på 18 år. Ikke ta det ille opp, for jeg vil deg ingenting vondt. Men du bør stikke fingrene dypt ned i jorden og tenke deg godt om. Credz for dumpiga av madamen, hvis man kan si det. Hvis det er et ledd i ett oppgjør med deg selv ser jeg ikke noe feil med det. Hun var tydeligvis ikke viktig for deg uansett. Uansett, mitt personlige råd til deg er som følger; Søk hjelp. Snakk med en fagmann om problemene dine, for du ser ikke ut til å se de selv.

Siterer deg på denne og; Solbrille - Kan si meg enig i at jeg er i et farlig terreng, men jeg er veldig vanskelig å påvirke ettersom jeg vet hva jeg vil, og vet hva jeg skal gjøre for å ikke havne på kjøret.

Du virker ikke så veldig vannskelig å påvirke så lenge det er de riktige typene som påvirker... Vanskelig setning ja. Men seriøst mann. Du sier at du har nærmest fått føle på kroppen de negative sidene med narkotika. Hvorfor i helvete eksponere seg selv for farene da? Den "eksprimenteringen" du beskriver i flere av dine innlegg vil jeg, og høyst sannsynlig flere enn meg, kalle hodeløs. Mennesker flest vil som regel alltid hige etter å bryte barrierer og tøyle sine grenser. Det kan vel kanskje sies at det er en del av det som driver oss menesker, men det får da være grenser.

Jeg kjenner ikke særlig godt til byens ungdomsmiljøer pr. dags dato. Men jeg husker hvordan det gikk for seg på Exodus på slutten av 90`tallet. Det høres klisje ut, men det kan faktisk sies at det skyllte en ecstacy bølge over bergen og oslo ihvertfall. Og jeg påstår ikke at det var mere, men det var ihvertfall ikke mindre tilgang heller. Jeg var myyye på party`s i Bergen i de årene, og jeg tror flere enn meg kan skrive under på at det gikk for seg. Til slutt innså jeg at jeg måtte ta ett valg. I 2001 ble jeg beleilig innkalt til militæret og det var nok delvis avgjørende for meg. Men det gjorde jobben. Idag tenker jeg av og til hva om jeg ikke hadde tatt det valget? Mest sannsynlig hadde jeg nok greid meg jeg og, men oddsene hadde vært dårligere.
De aller fleste jeg omgikk meg med på den tiden brukte ett eller annet. Størsteparten klarte seg på ett vis også, men det var de som innså at nok var nok. Jeg mener at voksne mennesker kan ha et kontrollert forbruk av rusmidler og psykoaktive stoffer. Men du får en plutselig innskytelse (Lol, ordspill...Sry, klarte ikke dy meg om at du skal prøve sprøyten, og så faktisk går du hen og gjør det umiddelbart etterpå. Tar du poenget eller?

Det er ikke meningen min å moralisere eller dømme deg. Jeg tror deg rett og slett bare ikke når du sier du har full kontroll. Og du trenger ikke poengtere mer for meg. Jeg har hørt deg og gjort meg opp min mening om det du kaller eksprimentering. Du sier det så fint selv synes jeg;

Btw, Jeg syns dette kan være en liten advarsel til alle der ute som ønsker å teste sprøyta - Uansett hvor mye du har lyst er det ikke verdt det, Jeg kjenner minst 20 personer som setter skudd, og det har de gjort hverdag siden de satte den første, med små pauser noenganger.
Jeg er ikke noe bevis på at du burde gjøre det, siden jeg klarer meg fint nå, uten noen nål eller speed. Men jeg skal love deg, jeg kan nesten forestille meg at denne rusen vinner over deg i 19 av 20 tilfeller, Jeg var den 1'e som ikke ble avhengig, og som aldri kommer til å bli.

Jeg håper og antar, for din del at du aldri noen gang har vært borti odds eller noenslags former for den type spill. Hvis du har rett i teorien din om at 19 av 20 taper over sprøyten spiller du høyt synes jeg. Hvis alle valgene du foretar deg innenfor denne typen eksperimenter er like gjennomtenkte har du oddsen mot deg, for og si det sånn! Og når du sier at det gikk bra og du ikke ble avhengig og skal slutte med droger, så blir det litt som en som sluttet å røyke igår og skryter over hvor lett det er å slutte. Skriv til meg og si at det går bra om 3-4 år. Da skal jeg med glede spise alle mine harde ord mot deg. Men hvis du ønsker å få rett, vil jeg råde deg til å tenke nøye igjennom hvordan du selv ønsker at livet ditt skal være i fremtiden. Du har de feteste årene i livet forran dine føtter. Nyt de med den forstanden du har.

Da har jeg sagt mitt i denne tråden. Jeg ble rett og slett så provosert av din likegyldighet at jeg ikke klarte å la være å svare en siste gang. Jeg ble faktisk sint.

Lykke til ihvertfall og jeg håper at du har rett...