View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg tenker omtrent i banene til Sky her, Rick strassman's "DMT: The spirit molecule" er et must å lese innenfor DMT teorien knyttet til spirituelle opplevelser, ut av kroppen og nær døden opplevelser. Problemet, fremdeles slik jeg forstår det, ettersom det er lite forskning på området: For det første har ikke DMT blitt oppdaget i menneskekroppen, men "ingrediensene" om du vil, finnes i pineal kjertelen vår, dette er bevist. Og nummer to, er problemet med Blod/Hjerne barrieren, begge tingene tar rick strassman opp som hinder for teorien. Men vi forstår fremdeles lite om denne prosessen, som sagt, vi trenger mye mer forskning.

Jeg har aldri vært nær døden, selv om jeg kanskje trodde det en gang på sopp. Men en kollega av meg fra polen fortalte om to tilfeller av folk som sto ham nær, den ene ble skutt av en skarpskyter og endte i koma i noen uker, og den andre druknet. Begge to overlevde og han, som var interessert i temaet, spurte rett ut om de opplevde noe spesiellt. Begge sa desverre nei, det var som å besvime. Alt bare svartnet og i neste sekund våknet de opp på sykehuset.

På en annen side har man også tonnevis av rapporter om det motsatte, jeg tror, at som med de fleste ting her i verden, er ikke døden noe svart-hvitt, det er tonnevis med nyanser, forskjellige situasjoner etc, og de burde definitivt forskes mer på.
Sist endret av Dodecha; 12. mai 2009 kl. 01:19.